video thumb

تکلیف صرافی رمزارز Yahoo چه شد؟

به گزارش ارزجو به نقل از پایگاه خبری کوین دسک، در حال حاضر صرافی BitARG مجوز فعالیت خود را از رگولاتوری مالی ژاپن FSA (آژانس خدمات مالی) دریافت کرده، و اخبار حاکی از توافق جهت سرمایه گذاری Yahoo “یاهو” در اوایل سال ۲۰۱۹ در این صرافی است.

یاهوی ژاپن قصد خرید بخشی از سهام شرکت BitARG را، توسط زیرمجموعه خود YJFX، یک پلتفرم تبادلات فارکس، دارد. به گفته ی Nikkei حجم ۴۰ درصدی سهام BitARG دو میلیارد ین معادل ۱۹ میلیون دلار ارزش دارد.

قرار بر این است که پس از پرداخت، تیمی از YJFX، توسعه صرافی جدید همراه با طراحی و تنظیم قوانین اداره شرکت، سیستم های مدیریت مشتری و امنیت را آغاز نماید.

تکلیف صرافی کریپتوکارنسی (رمزارز) شرکت یاهو (Yahoo) چه شد؟
CryptoGround

پس از خبر هشدار رگولاتوری ژاپن به صرافی هنگ کنگی بایننس، اهمیت ثبت این صرافی جدید در FSA برای دریافت مجوز فعالیت در ژاپن پررنگ تر شده است.

مدیر عامل بایننس نیز دریافت نامه را تائید نموده و اعلام کرد مشغول گفتگو با رگولاتوری این کشور است.

پس از هک شدن صرافی Coincheck ژاپن در ژانویه و سرقت ۵۳۳ میلیون دلار، FSA بازدید وضعیت امنیتی را اجباری نموده و مانع فعالیت پلتفرم های معامله ثبت نشده داخلی شده است. اوایل همین ماه، این سازمان دستور به تعلیق ۲ صرافی کشورش را، آن هم برای ۱ ماه داد.

تکذیب ادعای یاهو (Yahoo) توسط صرافی BitARG

به گزارش پایگاه خبری بیت کوین، رسانه ها در حال اشاعه این باور هستند که خریداری شدن کمتر از نیمی از دارایی های BitARG توسط یاهوی ژاپن، می تواند چیزی هم سنگ شوکی عظیم به بدنه صرافی های رمزارز محسوب شود. جزئیات این گزارش بیانگر نحوه پیاده سازی صرافی یاهو روی بستر حال حاضر BitARG است. در ۲۳ مارچ این صرافی ادعای مطبوعات را به شدت تکذیب نمود و گفت: “آنها مشغول سنجیدن احتمالات خود بودند.”

BitARG شایعه یاهو را تکذیب کرد

پس از این که بخش آسیایی خبرگزاری Nikkei طی مقاله ای بی نام و نشان، شایعه قرارداد بین Yahoo و BitARG را راه انداخت، این صرافی بیانیه ای منتشر کرد که به زبان ژاپنی چنین شروع کرده بود: “Yoon Hee Yuan مدیریت نمایندگی توکیو شرکت صرافی Bit-Argo با مسئولیت محدود.”

عناوین اصلی و فرعی خوانده شده در گزارش Nikkei عبارت بود از: “برنامه یاهوی ژاپن برای راه اندازی صرافی؛ اقدامات از ماه آینده آغاز خواهد شد – همکاری نزدیک با صرافی BitARG توکیو.” این خبر تاکید داشت که دو شرکت، برنامه همکاری خود را به FSA نیز گزارش نموده اند.

این خبر چنین به جزئیات پرداخت که: “یاهو تا یک ماه آینده ۴۰% از سهام این صرافی توکیو را اختیار خواهد نمود و طرح کامل خود را بر بستر این صرافی تا ماه آوریل ۲۰۱۹ یا کمی دیر تر راه اندازی خواهد کرد. صرافی یاهوی جدید ساخته خواهد شد، اما بر سیستم BitARG بنا خواهد شد. یاهو اوایل ۲۰۱۹ در BitARG که در FSA ثبت شده است سرمایه گذاری می کند.” و این خبرگزاری این اقدامات را “اصلاحات در صنعت مبادلات رمزارز ها” خواند.

معمای اعصاب خردکن!

اکسچنج ژاپنی به سهم خود، اختصاصا به خبر Nikkei چنین واکنش نشان داد: “این خبرگزاری اظهار داشته ما شرکت Weijay FX (زیرمجموعه یاهو) را به عنوان شریک تجاری خود پذیرفته ایم، اما این گفته ی ما نیست. بر اساس تحولاتی که صنعت ارز های مجازی را احاطه نموده، ما در حال بررسی انتخاب های خود از جمله، مشارکت در سرمایه و کار با دیگر شرکت ها به منظور تقویت بیشتر سیستم و مدیریت هستیم.” برگردان گوگل از ژاپن به این شرح است: خانم Yuan مصر است “ما اقدامی نکرده ایم. ما به محض مشخص شدن این تصمیم، بلافاصله اعلام خواهیم نمود.”

مقاله هنوز شدیدا گیج کننده، همراه با کلی جزئیات شامل نحوه خرید سهام BitARG است، “ما از طریق YJFX توکیو اقدام خواهیم نمود – از شرکت های زیرمجموعه یاهو – و این شرکت مبلغ ۲ میلیارد ین (۱۹ میلیون دلار) بابت ۴۰% از سهام BitARG خواهد پرداخت. این سهام متشکل از سهام ممتاز خواهد بود و از نو مشخص خواهد شد.”

این گزارش همچنان اشاره به سرمایه گذاری مجدد در آینده، از طرف زیرمجموعه YJFX در اوایل سال آینده نمود، و این که تا ماه آوریل همان سال کارشناسان “کاردرست” Yahoo مشغول کار کردن روی پیکربندی اکسچنج جدید، کنترل های داخلی، مدیریت مشتریان، قوانین اداره شرکت و غیره خواهند بود؛ در حالی که ناظران را انگشت به دهان باقی خواهیم گذاشت.