video thumb

تام‌ لی: من به پیش‌بینی قیمت ۲۵ هزار دلاری خود پایبندم

خلاصه مطلب

  • تام لی طی جدید‌ترین مصاحبه‌ی خودش با خبرگزاری CNBC اعلام کرده‌ است که نظرش در رابطه با قیمت ۲۵ هزار دلار برای بیت‌کوین

 تام لی(Tom Lee) به عنوان تنها استراتژیست قیمت بیت‌کوین

با این حال،‌ پس از مدتی موضع‌گیری خود را در رابطه با پول سریع(Fast Money) روشن کرد و در عصر همان روز گفت که شاید کمی اشتباه کرده باشد اما همچنان به قیمت ۲۵ هزار دلار خود پایبند است.

تمامی این پیش‌بینی‌ها زمانی آغاز شد که تام لی به عنوان یکی از بنیانگذاران Fundstrat Global Advisors در Squawk Box( یک برنامه‌ی صبحگاهی و برنامه بحث و گفت‌و‌گو در رابطه با “پیش‌بینی در بازار” است، جایی که بزرگترین نام ها در کسب و کار و سیاست مهمترین ایده‌های خود را بازگو می‌کنند) گفته بود که قیمت بیت‌کوین معمولا ۲/۵ برابر میزان هزینه‌ی استخراج

وی به خبرگزاری CNBC گفت:

شاید یکی از دلایل اینکه داشتن بیت‌کوین واقعا خوب به نظر می‌آید، این باشد که در حال حاضر هزینه‌ی استخراج

 

در نظر داشته باشید که ماینرها از رایانه‌های قدرت‌مندی که مصرف الکتریسیته‌ی بالایی نیز دارند برای انجام محاسبات پیچیده و استخراج بیت‌کوین استفاده می‌کنند. این پروتکل تنها شامل ۲۱ میلیون بیت‌کوین است که حدود ۸۰ درصد آن در حال حاضر استخراج شده است.

در عصر همان روز لی به خبرگزاری CNBC گفت:

شاید قیمت عادلانه‌ی بیت‌کوین تا پایان سال، ۲۰ هزار دلار و یا نهایتا به ۲۲ هزار دلار برسد اما به نظر من این رمزارز پتانسیل رسیدن به قیمت ۲۵ هزار دلار یا همین حدود را برای پایان سال جاری دارد.

تغییرات قیمت بیت‌کوین طی یک سال گذشته

لی تاکید کرد که سرمایه‌گذاران

بیت‌کوین در روز جمعه حدود ۶ هزار ۶۰۰ دلار مبادله می‌شد که پایین‌ترین حد خود در ماه آوریل محسوب می‌شود. البته این قیمت نشان دهنده‌ی توقف کاهش ارزش این رمزارز از ۲۰ هزار دلار در اواخر سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. از زمانی که بیت‌کوین در ماه می با داشتن ارزش ۹۸۰۰ دلار در بالاترین حد خود قرار داشت، تا کنون ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

تام‌لی به عنوان یک استراتژیست و سهام‌دار در J.P. Morgan از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ همیشه اعلام کرده که معتقد است تکنولوژی‌ی نهفته در پشت بیت‌کوین و بلاک‌چین

در رابطه با اینکه چطور این صنعت ممکن است دستخوش تغییراتی شود، لی توضیح داد:

من تحقیقاتی را در دهه ۱۹۹۰ انجام دادم. من گذر ۲۰ سال تقارب و همگرایی تکنولوژی

نظر شما در رابطه با گفته‌های تام لی چیست؟ آیا با وجود رکود سنگین بازار، بیت‌کوین می‌تواند به قیمت ۲۰ یا حتی ۲۵ هزار دلار برای پایان سال جاری برسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.