video thumb

فوری/ بزرگترین بازار بورس جهان، بازار بیت کوین راه‌اندازی می‌کند !

شرکت آمریکایی Intercontinental Exchange به اختصار ICE که مالک اصلی بزرگترین بازار بورس جهان یعنی بیت‌کوین

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی به انتشار رسیده، این پلتفرم که Bakkt نام دارد از سرویس ابری مایکروسافت برای ارائه یک «اکوسیستم جهانی و قانون‌گذاری شده دارایی‌های دیجیتال» استفاده می‌کند. این کار به مشتریان و نهادهای مالی سراسر جهان کمک می‌کند که تجارت، ذخیره و سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال را در سراسر شبکه جهانی انجام دهند.

این شرکت اعلام کرد که معتقد است این مکان‌های تنظیم شده، پروتکل‌هایی را برای مدیریت «نیازهای خاص امنیتی و پرداخت» ارزهای دیجیتال

شرکت ICE همچنین قصد دارد که قرارداد آتی یک روز فیزیکی برای بیت کوین ارائه دهد – به این معنی که با این قرارداد آتی به جای پرداخت با پول نقد، در تاریخ مشخص شده بیت کوین پرداخت شود. انتظار می‌رود که این محصول پس از گرفتن تأییدیه کمیسیون کالای ایالات متحده در ماه نوامبر سال جاری میلادی عرضه شود.

این شرکت افزود که شرکت‌های بزرگی مانند BCG، مایکروسافت و استارباکس برای مدیریت ریسک این پروژه همکاری خواهند کرد.

جفری اسپرچر، بنیان‌گذار و رئیس ICE، در این بیانیه اعلام کرد:

هدف از ایجاد زیرساخت‌های به هم متصل، قانونمند شده و برنامه‌های سازمانی و مصرف‌کننده محور برای دارایی‌های دیجیتال، ایجاد اعتماد به این کلاس دارایی در مقیاس جهانی است که مطابق با ایجاد شفافیت و اعتماد به بازارهایی که قبلاً تنظیم‌شده نبود‌ه‌اند، می‌باشد.

کلی لوفلر، مدیر پلتفرم Bakkt، اذعان داشت که این سیستم به‌عنوان یک ریزپردازنده مقیاس‌پذیر برای خدمت به مشارکت‌های سازمانی، بازرگانان و مصرف‌کنندگان با ترویج کارایی، امنیت و سودمندی بیشتر طراحی شده است.

در این بیانیه همچنین آماده است که M12، مایکروسافت، گلکسی دیجیتال، هورایزن ونچرز، آلن هوارد و پانترا کپیتال ازجمله شرکت‌هایی هستند که یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا انتظار می‌رود در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: Coindesk