video thumb

آموزش ویدیویی چگونه کیف پول بیت کوین در سایت بلاکچین بسازیم

لیست عناوین این مطلب

دنیای ارزهای دیجیتال که این روزها فعلا با نماد بیت کوین شناخته می‌شود، برای بسیاری از کاربران تازه کار به یک دنیای بسیار پیچیده شباهت دارد که برای ورود به آن شک و دو دلی‌های بسیار زیادی دارند و شاید نبود منابع آموزشی جمله مهم‌ترین دلایل آنها برای این تصور است ولی ما در تیم محتوای ارزجو زین پس به دنبال تولید انواع محتوای خبری، آموزشی و تحلیلی پیرامون ارزهای دیجیتال هستیم تا شما را با این دنیا آشنا کنیم و بتوانیم بیش از پیش در کنار حرفه‌ای‌های این حوزه باشیم. در ادامه آموزش ویدیویی ساخت کیف پول بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

گفتنی است که در صورت نیاز برای آموزش هر بخشی از دنیای پر سوال بلاکچین و ارزهای دیجیتال می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و در صورت تمایل نیازهای آموزشی خود را به ما بگویید تا در اسرع وقت به این مشکلات و نیازها رسیدگی شود. همچنین کاربران عزیز می‌توانند برای دسترسی به سلسله پادکست‌های صدای ارزجو به این لینک مراجعه کرده و از مطالب خبری و آموزشی به صورت صوتی استفاده کنند. مهم‌ترین بخش سایت ارزجو نیز متعلق به محتوای متنی در زمینه ارزهای دیجیتال است که به صورت روزانه چندین مقاله آموزشی و تحلیلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین ارزی است که به شکل دیجیتال تولید شده و هر کسی می‌‌تواند به شبکه آن ملحق شده و به یک کاربر بیت کوینی بدل گردد. برای بدست آوردن بیت کوین‌‌های بیشتر باید از طریق عملیات ماینینگ (mining) نسبت به کسب آن اقدام نموده و یا آن را به صورت نقدی خریداری نمایید. در شبکه بیت کوین، شما می‌‌توانید به راحتی مبادلات مالی خود را انجام دهید، البته به شرطی که این مبادله نیز بیت کوینی باشد. این عملیات شباهت بسیار زیادی به انجام مبادلات الکترونیکی با استفاده از کارت‌‌های اعتباری دارد.

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم بیت کوین را ترجیح داده و آن را انتخاب می‌‌کنند، بحث سیستم مالی غیر‌‌متمرکز آن است. یعنی در این سیستم شما دیگر متکی و وابسته به یک نهاد مشخص مانند یک نهاد دولتی و یا بانک نیستید که از اعتبار سرمایه بیت کوینی شما حفاظت کرده و البته در جریان مبادلات مالی شما باشد.

بیت کوین ارزی نیست که شما قادر به ایجاد و یا عملکرد خودسرانه در شبکه آن باشید. بر اساس قوانین شبیه این ارز دیجیتال، شما تنها می‌‌توانید حداکثر ۲۴ میلیون دلار بیت کوین داشته باشید که این میزان باید توسط ماینرها تایید شده باشد. شما می ‌توانید بیت کوین‌‌های خود را خرد کنید، اما توجه داشته باشید که عمده بخش‌‌های بیت کوین ماهیت دیجیتال داشته و میزان آن در دست یک فرد نیز نباید از ۲۱ میلیون دلار تجاوز کند.

سوال دوم در این خصوص این است که ارز دیجیتال بیت کوین بر پایه چه اصولی بیان شده است؟ با نگاهی به شکل‌‌های سنتی ارزها مانند دلار ایالات متحده، متوجه می‌‌شویم که می توانیم با ارائه این ارزها به بانک، معادل ارزش آن طلا دریافت کنیم. اما ارزش بیت کوین مانند ارزهای سنتی بر پایه طلا و یا نقره سنجیده نمی‌‌شود، در عوض با توجه به اینکه این ارز دیجیتال به شکل کد‌‌های آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرند، پایه محاسبه و سنجش ارزش آنها بر اساس ریاضیات خواهد بود.

بیت کوین هیچگاه تحت نظارت و مدیریت یک نهاد نظارتی قرار نداشته و نخواهد داشت. تمامی ماشین‌‌هایی که امکان ماینینگ بیت کوین را فراهم کرده و حافظ امنیت آنها در معاملات دیجیتال به حساب می‌‌آیند، شبکه مخصوص به خود را داشته و می توانند با یکدیگر نیز همکاری داشته باشند. ذکر این نکته به این معناست که هیچ نهاد و قوه نظارتی بر سر راه بیت کوین وجود ندارد که سیاستهای نظارتی خود را بر این ارز دیجیتالی تحمیل نماید. این نهادهای نظارتی همچنین نمی‌‌توانند بیت کوین را از ارزش ساقط کرده و یا از کاربران بیت کوینی پولی دریافت کنند. حتی اگر شبکه Bitcoin مدتی قطع شود نیز می توان از کیف پول آن استفاده کرد، چراکه به صورت آفلاین نیز می توانید از بیت کوین‌‌های خود هزینه کنید.

درحالیکه شما می‌توانید هویت خود را در بیت کوین پنهان نمایید، باید بدانید که بیت کوین تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌‌ها را در شبکه خود ذخیره می‌‌کند. این اطلاعات در شبکه‌‌ای به نام بلاک چین ذخیره شده و هنگامی که شما از یک آدرس بیت کوینی استفاده نمایید، هر شخص دیگری جز شما نیز قادر به مشاهده این اطلاعات خواهد بود. اما اطلاعات هویتی شما همچنان حفاظت شده باقی خواهد ماند. اما نشان داده شدن این اطلاعات به کاربری مانند شما این امکان را فراهم می نماید که هیچ حرکت یا اطلاعات مشکوکی از نظرتان پنهان نماند.

یکی از دلایل علاقمندی مردم به کار با بیت کوین سرعت استفاده و مشاهده مبادلات مربوط به آن است. ممکن است برخی اوقات یک بانک برای انجام یک نقل و انتقال مالی چند روز وقت شما را هدر دهد تا فرآیند اداری انجام تراکنش مالی انجام شود. اما در بیت کوین این نقل و انتقال مالی به سرعت انجام می‌‌شود. شما می‌‌توانید وجه مورد نظر خود را از هرجای جهان انتقال داده و انجام این تراکنش تنها چند دقیقه به طول خواهد انجامید. این امر منجر به تسریع در انجام پرداخت ها شده و به فروشنده کمک می کند تا اطلاعات دقیق و سریع از فرآیند انجام معامله مالی را در اختیار داشته باشد.

نکته جالب توجه در خصوص بیت کوین‌ها این است که شما می‌توانید تمامی خریدهای خود را با استفاده از این ارز دیجیتال و برای هر نوع معامله‌ای که با ارزهای عادی مانند دلار آمریکا انجام می‌شود، انجام دهید. برخی از مردم نگران فرار بودن بیت کوین‌ها بوده و دلیل آن هم نوسان شدید در ارزش این ارز دیجیتال است که گاهی کار را سخت می‌کند. اما در مجموع، استفاده از بیت کوین برای پرداخت‌های آنلاین مزایای خاص و ویژه خود را دارد که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • تراکنش سریع: تراکنش‌های بیت کوین در اغلب اوقات نهایتا ظرف مدت ۱۵ دقیقه انجام می‌شوند. اگر تجربه نقل و انتقال پول از طریق بانک‌ها را داشته باشید به خوبی می‌دانید که انجام این تراکنش‌های مالی در بانک‌ها دستکم چند ساعت به طول می‌انجامد که البته این زمان گاهی به چند روز نیز افزایش خواهد یافت. بیت کوین این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا تراکنش‌های خود را درست سر وقت انجام دهید.
  • حریم خصوصی: هنگامی که بخواهید یک تراکنش آنلاین را با استفاده از ارز بیت کوینی خود انجام دهید، متوجه خواهید شد که این تراکنش باید در وهله نخست در سیستم بلاک چین به ثبت برسد. تمامی این امور جنبه عمومی داشته و شما حتی می‌توانید از برخی وب سایت‌های ویژه این کار برای چک کردن صحت معامله و گزارش آن استفاده نمایید. با این حال، نام شما به هیچ عنوان در هیچ یک از تراکنش‌ها ثبت نخواهد شد. لذا شما می‌توانید بدون اینکه نگران فاش شدن اطلاعات هویتی خود در جریان انجام تراکنش‌های مالی خود باشید، به راحتی آنها را انجام داده و مطمئن باشید که امنیت و حریم خصوصی شما کاملا حفظ خواهد شد.
  • هزینه‌های کمتر: شما برای انجام معاملات بیت کوینی خود نیازی به پرداخت پول چندان زیادی بابت انتقال وجه به عنوان کارمزد و یا مالیات نخواهید داشت. میزان پرداخت کارمزد بیت کوین در قیاس با سیستم‌های تراکنش مالی بانکی مانند Paypal بسیار کمتر بوده و شما تنها باید کمیسیون انجام این نقل و انتقال مالی را پرداخت نمایید. به جز این هزینه تراکنش نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای نقل وجه خود نداشته و به همین سادگی می‌توانید مقدار قابل توجهی پول را در حساب خود ذخیره نمایید.
  • امکان انجام خریدهای فراوان: باید توجه داشته باشید که در حال حاضر تعداد خریدهایی که می‌توانید به صورت آنلاین و با استفاده از بیت کوین انجام دهید بسیار کم هستند. برخی از مردم هنوز معتقدند که معامله با استفاده ازتراکنش بیت کوینی یک کار غیرقانونی است و دلیل آن هم این است که هر کسی با یک هویت ناشناخته می‌تواند از بیت کوین برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کند. اما اغلب مردم کار با بیت کوین را به دلیل سرعت و سادگی در انجام تراکنش‌ها می‌پسندند. این علاقمندی به ویژه به هنگام سفر و زمان خرید کالا و یا حتی فروش آنها بیشتر نیز می‌شود.
  • قرض دادن پول: امکان قرض دادن پول به دوستان و اطرافیان ممکن است حتی به دلیل انجام امور کاری، برای بسیاری از مردم امکانی بسیار مهم تلقی شود و بیت کوین این امکان را برای شما فراهم آورده است. شما می‌توانید با استفاده از بیت کوین به هر فردی بخواهید پولی را به صورت قرض و یا در قالب وام پرداخت کرده و در انتها اصل مبلغ را با سود حاصل از آن بازگردانید. از این طریق می‌توانید با پول خود کار کرده و از آن درآمد نیز کسب کنید.
  • تجارت کنید: بسیاری از مردم بیت کوین را به این دلیل ترجیح می‌دهند که می‌توان با آن به سادگی تجارت کرده و کسب درآمد نمود. شما می‌توانید یک کالا را با قیمت مناسب در یک سایت از طریق بیت کوین بخرید و مجددا با قیمت بالاتر در سایت دیگر با استفاده از همان بیت کوین بفروشید. البته این تنها بخشی از کار تجاری با بیت کوین به حساب می‌آید. حتی می‌توانید خود بیت کوین را نیز به قیمتی مناسب خریداری کرده و کمی صبر کنید تا قیمت آن رشد کند. سپس می‌توانید بیت کوین خود را با قیمت بسیار بالاتر فروخته و درآمد مورد نیاز خود را از این طریق کسب نمایید. برای این کار تنها باید کمی خلاقیت داشته و بازار خرید و فروش بیت کوین را نیز کمی بشناسید.

ارز دیجیتال بیت کوین یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بسیاری از اشخاص و شرکت‌ها در سرتاسر جهان مشغول استفاده از سیستم مالی آن هستند. خواه شما نیاز به خرید کالا یا خدمات داشته باشید و یا اینکه بخواهید با پول خود کار کنید، بیت کوین بهترین گزینه برای این کار به حساب می‌آید.