video thumb

دل لپ تاپ مخصوص بازی G5 و G7 را با تجهیز به پردازنده گرافیکی RTX انویدیا به‌روز کرد

لیست عناوین این مطلب

در حالی‌که ایلین‌ور با لپ‌تاپ Area-51m در نمایشگاه CES 2019 بخش اعظمی از توجه گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای بازی را به خود جلب کرده است، دل نسل جدید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و ارزان‌تر سری G خود را معرفی کرد که گزینه‌ی بسیار جذابی برای این دسته از کاربران به شمار می‌روند.

دل G5 15

سری جدید G5 دل نیز همانند سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ معرفی‌شده در نمایشگاه CES ۲۰۱۹، از پردازنده‌های گرافیکی RTX‌ انویدیا بهره می‌برد. البته نسخه‌ی پایه‌ی این لپ‌تاپ برای کاهش قیمت به GTX 1050Ti مجهز شده است. اما اگر کاربران به‌دنبال نمونه‌ی قدرتمند‌تری باشند، نمونه‌های مجهز به RTX 2070 Max-Q ،RTX 2060 و RTX 2080 Max-Q در دسترس هستند.

اما در بخش پردازنده‌ی مرکزی، دل از پردازنده‌های نسل هشتم Core i5-8300HQ و Core i7-8750HQ اینتلاستفاده کرده است. انتخاب ۱۶ تا حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز در دسترس کاربران است. ضخامت ۲۳.۷ میلی‌متری و وزن ۲.۷۷ کیلوگرم، مهم‌ترین مشخصات فیزیکی دستگاه هستند.

مدل پایه‌ی لپ‌تاپ جدید گیمینگ دل در بخش صفحه‌نمایش به نمونه‌ای ۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰P و فرکانس پاسخ‌گویی ۶۰ یا ۱۴۴ هرتز با امکان سفارش فناوری G-Sync انویدیا مجهز شده است. البته کاربران می‌‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر، از نمایشگر OLED با رزولوشن ۴K و فرکانس پاسخ‌دهی ۶۰ هرتز بهره ببرند. دل هم‌چنین نسخه‌ی خاصی را با نام G5 SE به فروش می‌رساند که بخش پشت نمایشگر به رنگ سفید مزین شده و پنل شفاف زیر لپ‌تاپ، امکان مشاهده‌ی عملکرد فن‌ها را می‌دهد.

دل G5 15 از انتهای ماه جاری میلادی و با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

دل G7 15 و ۱۷

نمونه‌ی توانمند‌تر لپ‌تاپ‌های گیمینگ دل، در دو نسخه‌ی ۱۵ و ۱۷ اینچی به بازار عرضه می‌شود که در بخش مشخصات فنی شباهت زیادی به برادر ارزان‌تر خود دارد. تنها تفاوت موجود در این بخش، امکان سفارش این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌ی Core i9-8950HK است. نمونه‌ی ۱۵ اینچی G7 وزنی برابر با ۲.۶۲ کیلوگرم دارد؛ در حالی‌که برادر بزرگ‌تر آن نزدیک به ۳ سانتی‌متر ضخامت و ۳.۳ کیلوگرم وزن دارد.

مدل ۱۷ اینچی G7 تنها با نمایشگر‌های ۱۰۸۰P با فرکانس پاسخ‌دهی ۶۰ یا ۱۴۴ هرتز به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که در نمونه‌ی ۱۵ اینچی امکان سفارش پنل OLED با رزولوشن ۴K‌ و فرکانس پاسخ‌دهی ۶۰ هرتز، در دسترس است.

لپ‌تاپ مخصوص بازی دل G7 از انتهای ماه جاری میلادی و با قیمت پایه‌ی ۱۱۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۱۵ اینچی و ۱۳۸۰ دلار برای مدل ۱۷ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. البته باید در نظر داشت که امکان سفارش این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌ی Core i9 یا نمایشگر OLED از ماه می (اردیبهشت ۱۳۹۸) در دسترس خواهد بود.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها در بخش لپ‌تاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.