video thumb

KFC برنامه آزمایش بلاک چین را برای تبلیغات دیجیتال راه‌اندازی می‌کند!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مرغ سوخاری کنتاکی به دلیل زنجیره تامین تبلیغات دیجیتالی خود، یک برنامه آزمایشی بلاک چین را در خاورمیانه در نظر گرفته است.

گفتنی است که مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) یک برنامه آزمایشی بلاک چین را در سراسر خاورمیانه با هدف بهبود تبلیغات دیجیتالی ارائه داده است.

AMEinfo گزارش داد که KFC خاور میانه انتظار دارد که این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین، شفافیت بیشتری را در زنجیره تأمین تبلیغات ایجا کند. با استقرار این پلتفرم، این شرکت همچنین به دنبال حل مسائلی مانند امنیت و حریم خصوصی تبلیغ کنندگان، ناشران و مصرف کنندگان است.

شفاف سازی داده های تبلیغاتی بر روی یک پایگاه داده مشترک

هدف این برنامه آزمایشی نشان دادن چگونگی استفاده از بلاک چین برای بهبود پردازش داده ها، افزایش باطدید و نفوذ نام تجاری برند و بهینه سازی درآمد تبلیغات است. علاوه بر این، KFC امیدوار است با استفاده از یک پایگاه داده مشترک مبتنی بر بلاک چین، جایی که اطلاعات مربوط به ارسال و قرار دادن تبلیغات به صورت آنی مشاهده می شود، مشکلات مربوط به کلاهبرداری را برطرف سازد.

رستوران های فست فود، ارزهای دیجیتال را آزمایش می کنند

KFC قبلاً فن آوری های نوظهور مانند ارزهای دیجیتالرا آزمایش کرده است. در سال ۲۰۱۸ ، KFC کانادا مورد جدیدی را به نام Bitcoin Bucket (Bitcoin Bucket) معرفی کرد که مشتریان می توانستند بطور انحصاری غذای خود را با استفاده از بیت کوین (BTC) خریداری کنند.

زنجیره رستوران های فست فود آمریکایی چرچز چیکن Church’s Chicken در همان زمان شروع به پذیرش پرداخت های رمزنگاری دش (DASH) در ۱۰ مورد از رستوران های خود در ونزوئلا کرد.

برگر کینگ (Burger King) نیز به عنوان یکی از اولین زنجیره های بین المللی فست فود شناخته شده است که بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت پذیرفته است. بنا بر گزارش ها، بازدید کنندگان در سال ۲۰۱۶ در شعبه هلند برگر کینگ قادر به خرید همبرگر با استفاده از ارزهای دیجیتال بودند. بعداً، شعبه آلمانی برگر کینگ نیز شروع به پذیرش بیت کوین در وب سایت و برنامه موبایل خود کرد.

با این حال، سرانجام رستوران های برگر کینگ پذیرش بیت کوین را متوقف کردند و اعلام کردند که ابتکار پرداخت ارز دیجیتال فقط یک کمپین تبلیغاتی موقتی است.