video thumb

اوکراین در نظر دارد از نیروگاه‌های هسته‌ای برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، وزارت انرژی اوکراین معتقد است که استفاده از نیروگاه ها برای استخراج ارز دیجیتال می تواند یکی از بهترین راه ها برای بهره‌برداری از وفور انرژی فعلی باشد.

وزارت انرژی اوکراین در بیانیه ای در که در فیس بوک منتشر شده است، اظهار داشت: استخراج ارز دیجیتال یاستخراج ارز دیجیتال ک روش معاصر و کارآمد برای استفاده از انرژی اضافی است. طبق این بیانیه، نیروگاه های هسته ای محلی به دلیل قرنطینه به وجود آمده ناشی از ویروس کووید ۱۹ انرژی مازاد تولید کرده اند.

مسیر رسیدن به دیجیتال سازی

اکنون این وزارتخانه به دنبال استفاده از راه حل های مترقی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی به عنوان بخشی از مسیر دولت برای دیجیتالی شدن است که توسط ولدیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelensky)، رئیس جمهور اوکراین حمایت می شود. وزارت امور خارجه هشدار می دهد که ترک این وضعیت بدون تغییر ممکن است “شرایطی را برای جرائم فساد ایجاد کند که در نهایت با هزینه شهروندان اوکراینی پرداخت می شود.”

استخراج ارز دیجیتال به نوبه خود می تواند یکی از راه حل های کارآمد باشد. در ادامه این پست آمده است:

“در این بین، راهی برای انتقال این مسولیت به یک دارایی وجود دارد. یکی از رویکردهای مدرن برای استفاده از برق اضافی، اختصاص آن به استخراج ارز دیجیتال است. این امر نه تنها به حفظ بار تضمین شده در نیروگاه های هسته ای می انجامد بلکه همچنین اطمینان می دهد که شرکت ها می توانند سرمایه های اضافی را نیز جذب کنند. بنابراین، این اقدام، راه را برای یک اقتصاد جدید، رویکردهای جدید و یک الگوی بازار جدید باز می کند. “

همانطور که پیش از این در ۵ ماه مه توسط یک رسانه خبری ارز دیجیتال روسی زبان به نام Forklog گزارش شده بود، مسئول وزارت انرژی اوکراین از شرکت دولتی Energoatom خواسته است که تا تاریخ ۸ ماه مه در مورد روش های بالقوه برای اجرای استخراج ارز دیجیتال در تاسیسات تولید انرژی انرژی هسته ای این کشور تحقیق و بررسی انجام دهد.

یک عملیات بالقوه سودآور؟

قبلاً نیز نیروگاه هسته ای برای استخراج ارز دیجیتال مورد  استفاده قرار گرفته اند، اگرچه این امر در مقیاس دولتی نبوده است. همانطور که در ماه مارس نیز توسط کوین تلگراف گزارش شد، یک نیروگاه خصوصی در منطقه فینگر لیکس نیویورک به استخراج بیت کوین (BTC) روی آورد و روزانه حدود ۵۰،۰۰۰ دلار بیت کوین به درآمد روزانه خود اضافه می کند.