video thumb

ایران بهترین نقطه برای استخراج بیت کوین

رشد تجارت ارزهای دیجیتالی در ایران طی سال اخیر با وجودی که اینگونه تجارت ها جدید نیستند و کسب و کارهای متعددی بر پایه آنها شکل گرفته و فعال هستند ، روند چشمگیری داشته که دلایل متعددی را می توان برای برشمرد و یکی از مهم ترین آن مقایسه ارزش رمزارزها و پول کشور است.
اعمال دوباره تحریم ها زمینه افت شدید ارزش پول ملی و افزایش قابل توجه قیمت ارز و طلا و در نتیجه رشد چند برابری قیمت همه کالاها و ایجاد بحران اقتصادی را در کشور فراهم کرده و همچنان ادامه دارد و پایانی برایش متصور نیست.
کاهش تولید، تعدیل نیرو و یا تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه ها اقداماتی است که به منظور مقابله با ورشکستگی های ناشی از نوسان های بازار توسط برخی تولیدکنندگان انجام شده است.
نقدینگی های بلاتکلیف موجود در جامعه به بازار ارز و طلا هجوم آورده و تا آنجا پیش رفت که اقلام ضروری و اولیه نظیر گوجه و رب گوجه، گوشت، شکر، مرغ، پیاز و شمار زیاد اجناس دیگر را در بازار کمیاب و حتی نایاب شد و این خود گویای نا آرامی حاکم بر بازار کشور است.
ناآرامی و بحران موجود در بازار کشور را آبستن اتفاق های ناخوشایند و نامبارک متعدد چون ایجاد مجموعه های متعدد و وسیع تولید و استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین کرده و خبر بد اینکه تعدادی از این مجموعه ها در بخش های دولتی ایجاد شده است.
در این مجموعه ها سیستم های رایانه ای پیچیده ای رمزارزها رو با مصرف زیاد برق و به خصوص با استفاده از برق ارزان قیمتی که با ارایه تخفیف هایی در اختیار ایران قرار می گیرد، بیت کوین استخراج می کنند.
جالب اینجاست که برخی از فعالان این مجموعه ها از تسهیلات کم بهره برای خرید و واردات این دستگاه های تولید ارزهای دیجیتالی استفاده کرده و با این کارشان ضربه بیشتری و به اقتصاد مملکت وارد می کنند و زیان آنها طبق شنیده ها با بکارگیری برخی اتباع خارجی در کشور مهلک تر نیز می شود.
تداوم این جریان ضرر و زیان های زیادی را از چندین جهت برای ایران و ایرانی به همراه دارد و تنها تعداد اندکی که حتی برخی از آنها ساکن ایران نیز نیستند ، سود می برند.
ترید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به طور کلی تجارتی پر سود در دنیا به شمار می رود و این سود در ایران به دلیل هزینه های کم برای انجام این کار بسیار بیشتر است تا آنجا که می توان گفت:

کم ترین واحد بیت کوین، یک ساتوشی
(معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین) اکنون بیشتر از واحد پولی ایران (ریال) ارزش دارد!