video thumb

تائید اسناد مشتریان در لهستان با استفاده از فناوری بلاک چین عمومی!

طبق گزارش فوربس در روز ۱۷ ژوئن، بانک Alior که در ورشوی لهستان مستقر شده است، در حال استفاده از بلاک چین اتریوم عمومی می باشد تا اسناد مشتریان خود را مورد تائید قرار دهد.

براساس این گزارش، زمانی که یک مشتری در Alior یک سند دریافت می کند، می تواند با پیروی از وب سایتی که متصل به بلاک چین عمومی است، صحت آن را تأیید کند. این بدین معناست که مشتریان می توانند تأیید کنند که آیا سند مورد نظر به درستی صادر شده و دقیقا مطابق با عبارت ارائه شده توسط بانک است یا خیر. Piotr Adamczyk، مسئول فناوری بلاک چین در بانک Alior عنوان کرد:

“ما دقیقا می دانیم که در کدام بلاک اتریوم، سند با هش داده شده منتشر شده است. پس اگر ما عدد بلاک را می دانیم، از نشانگر زمان آن نیز اطلاع داریم. ما می دانیم که این سند دقیقا چه زمانی منتشر شده است و در آن زمان تغییر نکرده است ( اگر هش در بلاک چین ذخیره شده باشد، دقیقا مشابه هش محاسبه شده است از سند می باشد)، بنابراین ما می توانیم ثابت کنیم که در سرورهای ما جایگزین نشده است.”

بر اساس گزارشات، بانک Alior این راهکار بلاک چین را در واکنش به تغییرات قوانین در لهستان ارائه داده است، چراکه، دفتر رقابت و حمایت از مصرف کننده در سال ۲۰۱۷ تصویب کرد که صفحات وب، یک “رسانه با دوام” برای صدور اسناد مشتری نمی باشند، زیرا صفحات وب سایت به راحتی تغییر می کند، پس پایدار و بادوام نیستند.

بنابراین، Alior یک راهکار بلاک چینی ارائه کرد که اسناد آنلاین را از طریق یک رسانه با دوام مناسب ارائه می دهد. علاوه بر این، مدیریتAlior معتقد است که این بانک، اولین بانکی است که برای خدمات مشتریان از یک بلاک چین عمومی که در تضاد با بلاک چین خصوصی است، استفاده می کند. Tomasz Sienicki ، رهبر استراتژی بلاک چین در بانک Alior عنوان کرد:

“ما می خواهیم که مردم تأیید کنند که ما همه‌ی امور را به درستی انجام داده ایم و چیزی را پنهان نمی کنیم. اگر ما می گوییم که اسناد در واقع تأیید شده و معتبر هستند، پس همه می توانند آن را بررسی کرده و مورد تأیید قرار دهند، پس در این مورد، استفاده از یک بلاک چین خصوصی امکان پذیر نمی باشد.”

بر اساس یک تحلیل اخیر ارائه شده توسط کوین تلگراف، استفاده از فناوری بلاک چین در بانک های کره جنوبی به طور فزاینده ای روبه رشد است و این فناوری از راه کارهای تائید سند گرفته تا خدمات همتا به همتا را شامل می شود، اگرچه بانک های این کشور خدمات ارزهای دیجیتال را ارائه نمی دهند.

سونگ جونگ کیم (Sung-jung Kim)، یک تحلیلگر مالی در مصاحبه با کوین تلگراف در مورد این وضعیت عنوان کرد که بانک ها عمدتا علاقمند به ایجاد بلاک چین های خصوصی یا پیدا کردن بلاک چین های ترکیبی که در گذشته توسعه یافته اند، می باشند.