video thumb

همکاری شرکت‌های IOTA و Primority در زمینه کشف آلرژی به مواد غذایی

شرکت بلاک چینی غیر انتفاعی IOTA از آغاز همکاری خود با شرکت تولید مواد غذایی Primority جهت ورود محصولات این شرکت به رنجیره بلاک چین IOTA خبر داد.
گفته می‌شود هدف از آغاز این همکاری، کاهش خطرات ناشی از آلرژی‌های کشنده که دستکم جان ۲۲۰ میلیون نفر از مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار داده اعلام شده است.
بنا بر اعلام رسمی IOTA، این همکاری شامل مواردی همچون توسعه نوعی اپلیکیشن می‌شود که مشتریان را قادر می‌سازد تا محصولات غذایی را به جهت آلرژی تست کرده و آنها را در فهرست غذاهای آلرژی زا به ثبت برسانند. حتی همسان بودن خط تولید مواد غذایی آلرژی زا در کارخانه‌های تولیدی نیز می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی در سایر موارد غذایی تولید آن خط را به همراه داشته باشد.
لازم به ذکر است اپلیکیشن مورد نظر دو شرکت بر بستر پروتکل لجر توزیعی Tangle شرکت IOTA فعالیت خواهد کرد و همچنین جمع آوری و پردازش اطلاعات جمع شده بر روی این شبکه نیز بر روی پلتفرم ۳iVerify تولید شرکت Primority بوده که اطلاعات جمع شده را از تولید کنندگان دریافت کرده و به صورت خودکار بر روی Tangle توزیع می‌شود.
به عنوان مثال، این اپلیکیشن به مشتریان اجازه خواهد داد تا به اطلاعات مواد غذایی موجود در فروشگاه‌ها با استفاده از اسکن بارکد درج شده روی آنها دسترسی پیدا کرده و همچنین به اطلاعات مواد خام به کار رفته در آنها نیز دسترسی داشته باشند. مشتریان می‌توانند بدون نگرانی از درز اطلاعات شخصی و هویتی خود از این اپلیکیشن استفاده کرده و حتی اطلاعات مربوط به مواد غذایی را باز همین طریق با یکدگر به اشتراک بگذارند.
لازم به ذکر است «موسسه ملی صید ماهی آمریکا» نیز به تازگی در غالب همکاری با شرکت بزرگ IBM برای بهره مندی از بلاک چین این غول آی تی در جهت حصول اطمینان غذایی از کیفیت موارد غذایی دریای ارائه شده خود خبر داده است.
بر اساس مطالعات انجام شده از سوی موسسه گارتنر، تا سال ۲۰۱۵ دستکم ۲۰ درصد از تامین کنندگان مواد غذایی جهان به صنعت بلاک چین خواهند پیوست.