video thumb

مدیرعامل ریپل: بیت‌کوین و ریپل رقیب یکدیگر نیستند

برد گارلینگهوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل اخیرا در مصاحبه‌ای با Fortune عنوان کرد بیت کوین و ریپل رقیب یکدیگر نیستند. گارلینگهوس در طی این مصاحبه، تفاوت اصلی این دو ارز دیجیتال بزرگ را بیان کرد و گفت که به نظر او بیت کوین ذخیره ارزش یا «طلای دیجیتال» است، در حالی که XRP نوعی «ارز رابط» به شمار می ‌رود که راه‌حلی کارامد برای تبادل ارزهای فیات با یکدیگر را امکان پذیر می سازد.

به‌ همین ‌ترتیب، گارلینگهوس تفاوت بین بیت کوین و ریپل را با توجه به هزینه تراکنش ‌ها یادآور شد و گفت: ریپل می‌ تواند یک تراکنش را در ازای مبلغ بسیار ناچیزی (کسری از یک سنت) انجام دهد، در حالی ‌که هر تراکنش بیت کوین به‌ طور متوسط ۲٫۳۰ دلار هزینه در بر دارد.

مدیرعامل ریپل اظهار داشت که با این‌ حال، چنین تفاوتی به این معنا نیست که بیت کوین با شکست مواجه می ‌شود؛ وی افزود که من آنها را رقیب یکدیگر نمی ‌دانم.
گارلینگهوس ابراز اطمینان کرد که امکان ندارد یک ارز دیجیتال وجود داشته باشد که در رأس این صنعت قرار بگیرد و بقیه زیردست آن باشند؛ هر ارز دیجیتال باید خودش را برای کاربرد معینی اثبات کند. وی عنوان کرد:

من خود صاحب بیت کوین هستم و به آن علاقه‌ دارم. به نظر من بیت کوین ذخیره ارزش است و مردم آن را نگه می‌ دارند.

مدیرعامل ریپل در این مصاحبه موضع خودش را نسبت به محیط فعلی بازار ارزهای دیجیتال بیان کرد و گفت: در بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال تعداد زیادی پروژه مزخرف وجود دارد و این صنعت اغلب در تشخیص سیگنال از سروصدای نا به‌جا دچار اشتباه می ‌شود.

در همین ارتباط، گارلینگهوس از جوسازی شدید رسانه ‌ها پیرامون ارز دیجیتال فیسبوک که به تازگی به‌ طور رسمی رونمایی شده است و انتظار می ‌رود که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ راه ‌اندازی شود، صحبت کرد. وی مخصوصا به عنوان یک مقاله که اخیرا در CNBC منتشر شده بود، اشاره کرد و گفت: این مقاله با عنوان “فیسبوک ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌ کند” منتشر شده است. این در حالی است که در واقع فیس بوک تاکنون هیچ ارز دیجیتالی را منتشر نکرده است. آنها فقط اعلام کرده ‌اند که قصد دارند در عرض یک سال آینده چنین کاری را انجام دهند. گفتنی است که گارلینگهوس پیش ‌از این نیز درباره‌ی پروژه ارز دیجیتال غول بانکی آمریکا به نام جی‌پی‌مورگان چیس صحبت کرده بود.

ریپل اخیرا با شرکت بزرگ خدمات انتقال پول مانی گرام همکاری کرده است تا از این طریق، نسبت به انجام پرداخت های برون ‌مرزی و انتقال وجوه صرافی‌ های خارجی با ارزهای دیجیتال اقدام کند. به‌ عنوان بخشی از این همکاری، مانی گرام توانست که ۵۰ میلیون دلار از ریپل در ازای سهام این شرکت به دست آورد.