video thumb

تعطیلی یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال هندی به دلیل فشار قانونی !

راهول راج (Rahul Raj)، یکی از بنیان گذاران صرافی ارزهای دیجیتال هندی به نام Koinex از طریق یک پست وبلاگی در تاریخ ۲۷ ژوئن تائید کرد که این صرافی عملیات خود را متوقف کرده است.

راج عنوان می کند که تاخیرهای متعددی توسط سازمان های دولتی در روشن سازی قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال شکل گرفته است، نقش مهمی در تصمیم گیری برای تعطیلی فعالیت های این صرافی داشته است.

پیشنهاد این ماه مبنی بر تصویب حکم ۱۰ سال زندان برای شهروندان هندی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند نیز نقش مهمی در کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال داشته است.

بنا به گفته راج، صرافی Koinex در هنگام تلاش برای استفاده از خدمات پرداخت به طور منظم با اختلال مواجه می شده است. وی مدعی شد که این اختلال به هنگام انجام تراکنش های غیر ارز دیجیتالی نیز رخ می داده است. تا جایی که کارکنان این صرافی هر زمانی که حقوق خود را دریافت می کردند یا سعی در پرداخت اجاره خود داشتند، از بانک ها می خواهند تا این کار را برای آنها انجام دهند.

راج با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مشتریان از لحاظ اقتصادی دیگر امکان پذیر نیست، افزود:

“تصمیم نهایی پس از مدتی و با توجه به آخرین پیشرفت های صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین در هند اتخاذ شده است … متاسفانه ما خیلی امیدوار نیستیم که در آینده نزدیک اتفاقات بهتری رخ دهد.”

راج عنوان کرد که این صرافی در نظر دارد تا سپرده های بسته شده‌ را طی ۵ هفته‌ی آینده به حساب ها ی بانکی بازگرداند، و از کاربران درخواست کرده که تا تاریخ ۱۵ ژوئیه کیف پول ارزهای دیجیتال خود را خالی کنند.

گفتنی است که در ماه می نیز، یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال هندی به نام Coinome اعلام کرد که به دلیل مشکلات قاونی دیگر به فعالیت های خود ادامه نخواهد داد.