video thumb

معاون وزارت دارایی روسیه: روسیه، قوانین جداگانه‌ای برای لیبرای فیس‌ بوک ارائه نخواهد کرد

بر اساس اظهارات الکسی مویسیف (Alexei Moiseev)، معاون وزارت دارایی روسیه، این کشور قوانین جداگانه ای را در رابطه با ارز دیجیتال لیبرای فیس بوک منتشر نخواهد کرد.

مویسیف اظهار داشت که روسیه، قوانین مجزایی برای لیبرا معرفی نخواهد کرد، زیرا قوانین یکسانی برای همه ارزهای دیجیتال در نظر گرفته خواهد شد. هیچ کس قصد ایجاد ممنوعیت ندارد. تعداد زیادی از شرکت ها می پرسند که بالاخره چه زمانی می توانند به طور قانونی عرضه‌ی اولیه سکه (ICO) را به طور شفاف برگزار کنند. مویسیف عنوان کرد که این اقدام قطعا قانونی و مجاز خواهد شد و زمان وقوع آن نیز نزدیک است.

مویسیف خاطرنشان کرد: مسئله این است که آیا ارزهای دیجیتال دارای وضعیت یکسانی با ارزهای خارجی هستند یا خیر؟ وی اظهار داشت که استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالا و خدمات برای همیشه در روسیه ممنوع خواهد بود. مویسیف افزود: “روبل پول ملی ما است و همه محاسبات باید توسط آن صورت بگیرد.”

این خبر به دنبال بیانیه ای از آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته دومای دولتی روسیه در بازار مالی منشر شده است که عنوان می کند، از آنجایی که لیبرای فیس بوک ممکن است تهدیدی برای سیستم مالی روسیه باشد، در این کشور قانونی نخواهد شد.

آکساکوف همچنین تأکید کرد که روسیه قصد ندارد، قوانینی را اتخاذ کند که فضای لازم برای استفاده فعالانه از ابزارهای رمزنگاری ایجاد شده در چارچوب پلتفرم های باز یعنی بلاک چین را ارائه می دهد.

در حالی که مردم در انتظار تصویب لایحه مهم ارز دیجیتال کشور بر روی دارایی های مالی دیجیتال هستند، آژانس های خبری گزارش می دهند که MinFin تصمیم به مجاز شمردن معاملات ارزهای دیجیتال دارد.