video thumb

مراحل استخراج ارزهای دیجیتال به زبان ساده و روان

با بالا رفتن ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین علاقمندان ورود به دنیای کریپتو نیز هر روز روبه افزایش است. آنها در تلاش هستند در این عرصه سرمایه گذاری نمایند. با داغ تر شدن روز افزون بازار استخراج ارزهای دیجیتال سوالاتی برای ورود به این عرصه در ذهن علاقمندان ایجاد می شود. مانند اینکه از کجا شروع کنم؟ بعضی ها حتی سعی می کنند با گوشی تلفن همراه خود ارزی را استخراج کنند. اما آنها به زودی متوجه می شوند که این کار با گوشی موبایل و حتی لپ تاپ سود قابل توجهی ندارد و تازه باعث صدمات جدی و غیر قابل جبران نیز به سیستم کامپیوتر یا موبایلشان خواهد زد، ما نیز این کار را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

در قدم اول باید بدانید ماینینگ چیست؟ ماینینگ ارزهای دیجیتال نیز همان استخراج کوین مورد نظر شماست. ایجاد کویین های جدید از طریق کار ماینرها را ماینینگ گویند. این فرآیند شامل فعالیت همزمان ماینرها بر روی یک بلاک واحد است. زیرا ماینرها برای استخراج، مسایل پیچیده ریاضی داده های پنهان در داخل یک بلاک را باید حل کنند. اولین ماینری که بتواند این مساله را حل کند، مقام اول را به دست می آورد و برای این امر جایزه ای که کوین است، را دریافت می کند. همه ماینرها باید نانس که یک عدد رمز آمیز است را حدس بزنند. بنابراین ماینر ها در این روش، تابع هایی را که از داده های حاصل شده، به کار می گیرند و آن را با بلاک های داده ها ترکیب می کنند.

حالا وقت آن است که بدانید ماینر چیست؟ یک دستگاه کامپیوتر ویژه است، از آن نظر ویژه و خاص است که مخصوص کار استخراج می باشد، که به آن ماینر گفته می شود. البته ماینر ها ابزار خیلی عجیب و غریبی نیستند. بلکه از نظر اندازه و وزن شبیه کیس های معمولی کامپیوترهای شما هستند، با این تفاوت که کارایی آنها فرق دارد. شما برای تهیه ماینر بهتر است از افراد خبره این عرصه و با مشاوران ارزهای دیجیتال مشورت بگیرید. با کمک این مشورت خواهید توانست ماینر مناسب بودجه خود را تهیه کنید. زیرا در بازار فروشندگان مختلف و ماینر های مختلفی وجود دارد، که از نظر قیمت و توان محاسباتی یا همان هش متفاوت می باشند. بنابراین هر چقدر ماینر شما قدرتمند تر باشد می تواند محاسبات بیشتری انجام داده و کارمز بیشتری نیز به دست بیاورد.

نگران محاسبات و حل مساله نباشید چون در واقع کار اصلی را ماینرها انجام می دهند و آنها از طریق تائید و پردازش تراکنش‌ های ارزهای مختلف دیجیتال کارمزدی را دریافت می کنند. پس شما نیاز نیست برای ماینینگ تخصص یا تحصیلات خاصی در رشته ای خاص داشته باشید، چون کار اصلی را ماینر شما انجام می دهد. در اینجاست که اهمیت خرید یک دستگاه ماینر خوب روشن می شود. چون شما باید همه کارها را به این دستگاه بسپارید و در نهایت سود دریافتی خود را از کیف پولتان بردارید یا آن را نگهدارید.

شاید این روزها زیاد شنیده باشید که میزان برق مصرفی ماینر مثلا اندازه یک برج ۲۸ طبقه است! یا ماینرها برق خیلی زیادی مصرف می کنند بنابراین شما سود زیادی نخواهید داشت. بنابراین استخراج ارزهای دیجیتال به صرفه نخواهد بود. برای اینکه این مطلب برای شما کاملا روشن شود باید بگوییم که دستگاه ماینر مدل M3 میزان برقی را که مصرف می کند برابر با میزان مصرف یک کولر گازی است. البته این برای برق مصرف خانگی محاسبه می شود و اگر شما از برق صنعتی یا برق کشاورزی بهره بگیرید هزینه برق کمتری خواهید داشت. دیگر انواع ماینرها هم در همین حدود برق مصرف می کنند.

علاوه بر شایعه میزان بالای برق مصرفی ماینرها، راجب سر و صدای بالای آنها نیز مطالب نادرستی پراکنده شده است، مثلا اینکه این دستگاه ها صدای بسیار بالا و آزار دهنده ای دارند. باید در این رابطه به شما بگوییم صدای دستگاه ماینر به اندازه صدای جاروبرقی است. این صدا هم به خاطر روشن بودن مداوم فن آنها است. چرا که باید دستگاه را این فن خنک نگهدارد. اگر نمی توانید این صدا را تحمل کنید و نیازمند خانه ای کاملا آرام هستید، توصیه می کنیم دستگاه ماینر خود را در فضایی خارج از منزل یا جایی مناسب در منزل که صدایش را نشنوید قرار دهید. شما می توانید دستگاه ماینر خود را در انباری یا زیر زمین قرار دهید.

نکته مهم درباره محل نگهداری دستگاه ماینر این است که طبق تجربه بهترین روش این است که دستگاه در جای خنک نگهداری شود. چون این دستگاه ها گرمای زیادی نیز، علاوه بر صدای فن خنک کننده تولید می کنند. اگر در شهری مانند تهران هستید سعی کنید دستگاه خود را در خارج از شهر مانند باغ یا گلخانه ای قرار دهید. و یا در نزد اقوامتان که در شهر دیگری هستند، بگذارید. البته با توجه به اینکه ماینرها گرمای زیادی تولید می کنند بهترین گزینه نگداری مناطق کوهستانی و سردسیر است. توجه داشته باشید که مناطقی مانند مناطق شمالی که رطوبت بالایی دارند، ممکن است به دستگاه ماینر شما آسیب وارد کند. چون به هر حال ماینر نیز یک دستگاه کامپیوتری بوده که رطوبت و گرما عمر مفید آن را کاهش می دهد.

و اما سوال بعدی این است که پس از استخراج ارزهای دیجیتال آنها کجا می روند و چگونه باید از آنها استفاده کرد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است: در کیف پول مخصوص هر ارز دیجیتال، همانگونه که شما پول های کاغذی و سکه را در داخل کیف پولتان نگهداری می کنید، ارزهای دیجیتال نیز برای خود دارای کیف پول مخصوصی هستند. این کیف های پول مانند حساب های بانکی شما هستند. فقط قابل لمس مانند پول های کاغذی نیستند و شما برای چنج آنها و یا خرید و فروش و تعویض با دیگر ارزهای دیجیتال می توانید به صرافی های مخصوص این کار مراجعه کنید.

پس برای اینکه بتوانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید، باید دستگاه ماینرتان را به حساب یا کیف پول خود متصل نمایید تا در هر زمانیکه دستگاه ماینر موفق به استخراج ارز شد، آن را وارد کیف پول شما نماید. البته اکثر ارزهای دیجیتال دارای یک کیف پول مخصوص به خود هستند و یا کیف های پولی که با آن ارز سازگاری دارند، وجود دارد که دارای انواع مختلف سخت افزاری و نرم افزاری است.

کیف های پول ارزهای دیجیتالی که تحت وب و به صورت نرم افزاری نیز هستند، را باید با تحقیق و با توجه به نوع ارزی که می خواهید استخراج نمایید و با توجه به نیازتان دانلود کرده و استفاده نمایید. برای وصل کردن کیف پول به ماینر احتمالا باید از یک فرد متخصص این کار کمک بگیرید. چرا که وصل کردن کیف پول به ماینر شبیه تنظیمات دستگاه کامپیوتر است که باید اهل فن آن را برای شما انجام دهند. پس برای این کار از یک فرد معنمد استفاده کنید. زیرا افراد سودجو ماینر را به حساب خود وصل کرده و به جای اینکه ارزهای دیجیتال وارد حساب شما شوند به کیف پول آنها می رود.

پس از آنکه ماینر مناسب را خریداری کرده و کیف پول خود را نیز راه اندازی کردید، کم کم استخراج انجام شده و کوین های شما وارد کیف پولتان می شود. در نتیجه شما شاید بخواهید این ارزهای دیجیتالی را تبدیل به پول رایج مانند ریال نمایید. بنابراین شما می توانید به صرافی های ارزهای دیجیتال که ایرانی هستند مراجعه کنید. پس باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به آدرس کیف پول آنها منتقل کرده و ریال و دلار معادل کوین هایتان را دریافت کنید.

راه بعدی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول، فروش آنها به افرادی است که مبادرت به خرید و فروش این ارزها می کنند. که شمارشان نیز کم نیست. البته باید با دقت و بدون عجله این کار را انجام دهید و فریب افراد سودجو را نخورید. در نهایت باید بگوییم مطمین ترین روش استفاده از صرافی های معتبر است.