video thumb

چگونگی مسیریابی ایمن در جهان ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال پدیده جهان رو به رشد امروز محسوب می شوند که امکان پول سازی را بدون هیچ کنترلی از سوی حاکمان فراهم می کند و توسط سازوکار مشخصی حمایت می شوند.
گستره نفوذ ارزهای دیجیتال در بین جهانیان بسیار اندک است تا آنجا که فقط ۰.۰۱ درصد آنها با این پدیده آشنا بوده و از آن به کسب درآمد می پردازند و این افراد نیز در قالب شرکت ها و مشتاقان به سرمایه گذاری در حوزه ارز و به خصوص ارزهای دیجیتال پرداخته و پول سازی می کنند.
برای ورود به عرصه تجارت جهانی ارزهای دیجیتال به نظر می رسد باید ابتدا اصول کلی این شیوه پول سازی را آموخته و سپس برای جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی وارد عمل شوید.
با وجودی که قدم های زیادی در دهه ۹۰ برای ایجاد ارز دیجیتالی که بتواند بدون دخالت و کنترل حاکمیت فعالیت کند برداشته شد اما موفقیت چندانی تا موقعی که بیت کوین به وسیله “ساتوشی ناکاموتو” تولید شد، کسب نکرد.
این اقدام ساتوشی موجب شد که مردم بتوانند تراکنش های خود را به صورت آن لاین و دیجیتالی مستند کنند و چون تراکنش ها در یک پایگاه داده جمع آوری می شوند و در دسترس افراد عضو شبکه قرار دارد، نمی توان تراکنش ها را دوباره پرداخت کرد.
نقطه قوت ارزهای دیجیتالی این است که همانند سایر بانک ها تحت تاثیر نوسان های بازار ارز قرار نمی گیرند. ارزهای دیجیتال همچنین مانند پول های رایج نظیر دلار و یورو دارای بعد فیزیکی مثل سکه و اسکناس نیستند بلکه به صورت دیجیتالی در حساب دیجیتالی شما وجود دارند که نماینگر موجودی شما هستند و بواسطه آن امکان دسترسی به تراکنش هایی که در گذشته داشتید و همچنین بررسی سرمایه گذاری هایی که انجام دادید برایتان فراهم می شود.
تنوع ارزهای دیجیتال زیاد است و در قالب عناوین همچون بیت کوین و لایت کوین معرفی می شود که بیت کوین به عنوان پرآوازه ترین موفق ترین مطرح است. برخی از ارزهای دیگر نیز برای عقد قرارداد فی مابین افراد و مدیران به منظور اجرای برنامه های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.
فهرستی از تراکنش های قابل مشاهده که بیشتر بین دو طرف انجام می شود را بلاک چین گویند. که اعتماد دو سویه ای را ایجاد می کند که موجب بی نیازی از تراکنش با شخص ثالثی نظیر بانک ها می شود.
خطرپذیری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار بالاست و در حالی که همه قدم ها درست و اصولی برداشته شود ظرفیا سودآوری بالایی برای سرمایه گذاران دارد.
ناگفته روشن است که سرمایه گذاری بدون ارزیابی های اولیه از نحوه سودهی و فعالیت در هر حوزه ای از جمله بیت کوین می تواند زیان های زیادی را به همراه داشته باشد بنابراین قبل از هر اقدامی باید جزی ترین مسایل را نیز بررسی و سپس تصمیم گیری کرد.
بهتر است قبل از سرمایه گذاری زیاد در حوزه بیت کوین گام نخست را با سرمایه کم تر برداشت و پس از آشنایی کامل با روند کار از جمله دفتر کل ها و کیف پول ها و انجام تراکنش های متعدد خرید و فروش، قدم های بزرگتری را برداشت.
جهان با هر گام با سرعت بیشتری به سمت رشد و توسعه افزون تر در حرکت است و اینترنت نیز نقش بسیار مهمی در تسریع این روند در همه ابعاد زندگی ما دارد و می بینیم که ارزهای دیجیتال نیز با توسعه تراکنش ها گامی اساسی در پیشرفت تجارت های جهانی تلقی می شوند بنابراین این روند به نوعی تایید کننده دلیل گرایش روز افزون افراد موفق به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است.