video thumb

کاهش ۹۰ درصدی انتشار اتریوم تا سال ۲۰۲۱

«جاستین دریک» از محققین بنیاد اتریوم که بر روی پروژه اتریوم ۲٫۰ تحقیق می کند، طی گزارشی اعلام کرد که به احتمال زیاد صدور ارز اتریوم تا سال ۲۰۲۱ به یک دهم میزان فعلی کاهش خواهد یافت.
وی در مقاله مذکور که در نشریه Trustnodes منتشر شده، آورده است: اینجا به یک مقطع زمانی اساسی و مهم اشاره خواهیم کرد: ژانویه ۲۰۲۰: راه اندازی زنجیره. ژوئن ۲۰۲۰: مشتریان اتریوم ۲٫۰ آماده می شوند. نوامبر ۲۰۲۰: فورک هشینگ نخست اتریوم ۱٫۰ باید به فورک اتریوم ۲٫۰ منتقل شود ( تا اینجا هیچ گونه کاهشی در تولید اتریوم نداریم). مارس ۲۰۲۱: میزان تولید هشینگ دوم اتریوم تا یک دهم کاهش خواهد یافت.
دریک همچنین در ادامه مقاله خود تاکید می کند که چندین عامل غیر فنی وجود دارند که حدس زدن آنها برای وی مشکل است. مهمتر از همه آنها اینکه برای دستیابی به ۲ میلیون اتریوم (با ۶۵ هزار اعتبار سنج) و برای راه اندازی زنجیره لایتنینگ تا چه حد سرعت لازم است؟
به گفته بسیاری از کارشناسان اتریوم، انجام فرآیند مذکور دستکم تا سال ۲۰۲۱ به طول خواهد انجامید و چند سال هم زمان برای از هم پاشیدن سیستم PoW زمان لازم است.
لازم به ذکر است جاستین دریک پیتر در اواسط ماه ژوئن، در خصوص زمان تقریبی مورد نیاز برای انتقال نخستین فاز از شبکه اتریوم به شبکه اتریوم ۲٫۰ را ژانویه سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود. همچنین تیم توسعه دهنده شبکه اتریوم، به صورت همزمان مشغول کار بر روی کد نویسی فاز صفر، به عنوان نخستین مرحله از انتقال شبکه اتریوم از PoW به یک الگوریتم اثبات سهام هستند.