video thumb

بازداشت موسسان ارز دیجیتال KBC Coin در هند

به گزارش نشریه تایمز هند، پلیس این کشور از بازداشت چهان تن از موسسان و منتشر کنندگان ارز دیجیتال KBC Coin به اتهام کلاهبرداری و به کارگیری طرح های پونزی خبر داد.
KBC شش ماه پیش وارد بازار هند شده و قیمت این ارز دیجیتال از آن زمان تا کنون هیچ تغییری نداشته است. قیمت هر ۱۰ واحد از این ارز دیجیتال معادل ۱ روپیه بوده و این در حالیست که مدیران شرکت به مشتریان خود وعده داده بودند که قیمت ارز دیجیتال KBC به بالاتر از ۱۰ روپیه خواهد رسید، یعنی افزایش قیمت ۱۰۰ برابری آن هم ظرف مدتی بسیار کوتاه.
به گفته پلیس، یکی از اعضای سهامدار شرکت مذکور، اقدام به طراحی سیستم هرمی برای این ارز دیجیتال کرده و با این حساب، نخستین فرد سرمایه گذاری کننده از تمامی زیر مجموعه های خود سود مالی بدست خواهد آورد. KBC دقیقا با همین شیوه اقدام به جمع آوری مشتریان برای خود می نموده است.
لازم به ذکر است پارلمان هند به تازگی طرحی را پپیشنهاد داده که بر اساس آن کلیه سرمایه گذاران و تجار فعال در بازار ارزهای دیجیتال تا سقف ۱۰ سال به تحمل زندان محکوم خواهند شد و دلیل آن نیز سرپیچی از قوانین هند در زمینه ارزهای دیجیتال است. این طرح تحت عنوان لایحه ممنوعیت ارزهای دیجیتال و مقررات رسمی مربوط به ارزهای دیجیتال سال ۲۰۱۹ در حال بررسی در پارلمان این کشور است.
پیش نویس مربوط به این طرح، پیشتر در ماه آوریل تهیه شده بود.

 

پ.ن: تصویر این خبر مربوط به تبلیغاتی است که بازیگر مشهور هندی در آن حضور داشته است.