video thumb

تونی هاوک: از شش سال پیش بیت کوین داشته ام

احتمالا تعداد دارندگان بیت کوین بسیار بیش از آن چیزی است که شما فکر می کنید. «تونی هاوک» از شناخته شدگان عرصه ارزهای دیجیتال که عمدتا نام وی با بازی های دیجیتال به گوش همگان خورده، اخیرا اعلام کرده که از سالها پیش به این سو ارز دیجیتال داشته است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ماهیت ارزهای دیجیتال و اینکه چگونه این ارزها به موقعیت امروز و افزایش قیمت باور نکردنی دست یافتند، گفت که وی شخصا از شش سال پیش ارز دیجیتال داشته و هنوز هم اقدام به خرید آنها می کند. با اینکه مشخص نیست وی در آن زمان چه میزان ارز دیجیتال داشته، اما آنچه مسلم است اینکه پیش از سال ۲۰۱۳، قیمت بیت کوین زیر ۱۰۰۰ دلار بود و تصور می شود که هاوک در آن زمان بیش از چند هزار بیت کوین داشته است.
با اینکه مصاحبه اخیر انجام شده با این شخصیت شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال حالت سرگرمی و البته نه چندان جدی داشته، اما چند نکته در میان پاسخ هاوک وی به چشم می خورد که بسیار پر اهمیت جلوه می کند.
نخست اینکه سلبریتی های کمی را سراغ داریم که شش سال پیش حتی با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته و یا اقدام به خرید آنها کرده باشند. دوم و مهمتر اینکه هاوک همچنان مالک مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال بوده و این موضوع نشان دهنده این است که شخصیت های فعال در جریان اصلی رسانه، سرمایه گذاران برجسته و سلبریتی های شناخته شده می دانند بیت کوین چیست و ارزش آن را درک می کنند.
قدر مسلم موضوع اینکه جریان اصلی رسانه دیگر مانند سابق به ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت کوین حمله نکرده و در عوض از آنها استقبال می کنند. در مقاله اخیر منتشر شده از سوی نشریه فایننشیال تایمز که از جمله نشریات بسیار مهم دردنیای تجارت به حساب می آید، بیت کوین به به عنوان یک دارایی مطمئن خوانده شده که به تدریج در حال ورود به جریان اصلی گفتمان سرمایه جهانی است؛ هر چند که ورود این ارز دیجیتال به بازار گاوی اقتصاد جهانی کند و آهسته پیش برود.
چند روز پیش از انتشار این مقاله، «جیمر یوریو» مجری مشهور شبکه خبری CNBC و از تجار به نام CME در جریان پخش زنده تلویزیون ضمن حمایت از بیت کوین اعلام کرد که وی شخصا این ارز دیجیتال را جایگزینی مناسب برای ارز فیات می داند.