video thumb

کارت نقدی بیت‌ کوین چگونه کار می‌کند؟

اولین چیزی که در مورد بیت کوین ها می دانید این است که آنها پول صادرشده‌ توسط دولت نیستند. این بدان معناست که آنها توسط هیچ نهاد دولتی تضمین نمی شوند تا بتوانند برای کالاها و خدمات مورد مبادله قرار گیرند و این امر می تواند استفاده از آنها را دشوار کند.

این همچنین بدان معناست که بیت کوین ها اغلب با نوسانات زیادی روبرو هستند در نتیجه شما فقط باید آن مقداری را که ضرورت دارد، خریداری کنید.

باید بدانید که اگر قصد خرج کردن بیت کوین خود را دارید، تنها چند موسسه وجود دارد که در حال حاضر بیت کوین را به عنوان پرداخت مستقیم، مورد پذیرش قرار می دهند. بنابراین، اغلب وقت ها، اگر قصد داشته باشید که مقداری بیت کوین را از کیف پول خود خرج کنید شما مجبورید که آن را به ارزهای فیات (ارزهای دولتی) نظیر دلار آمریکا تبدیل کنید.

چند راه برای این کار وجود دارد، اما یکی از راحت ترین آنها این است که از آنچه که به عنوان کارت نقدی بیت کوین (Bitcoin debit card) شناخته می شود استفاده کنید.

کارت نقدی بیت کوین چگونه کار می کند؟

یک کارت نقدی بیت کوین بسیار کارآمد می باشد، همانطوری که کارت های نقدی پیش پرداخت در فروشگاه های مواد دارویی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به غیر از اینکه شما می توانید، کارت نقدی بیت کوین را با دلار، یورو و یا سایر ارزهای فیات خرج کنید، شما می توانید آن را از کیف پول بیت کوین خود نیز خرج کنید و سپس کارت شما به ارز فیات انتخابی خودتان که معمولا یورو یا دلار می باشد، تبدیل می شود.

این امر به شما این امکان را می دهد که از کیف پول بیت کوین خود در هر جایی که کارت های اعتباری عمده را مورد پذیرش قرار می دهند، بیت کوین خرج کنید. گفتنی است که این امر هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است.

الزامات دریافت کارت نقدی بیت کوین چیست؟

چندین شرکت مانند Cryptopay، Bitpay، Spectrocoin وجود دارند که کارت های پیش پرداخت بیت کوین را ارائه می دهند. شما برای کارت خود از شرکت، به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. قیمت این کارت ها از حدود ۱۵٫۰۰ دلار به ۵۰٫۰۰ دلار بوده و بسته به شرکتی که شما کارت خود را از آنجا دریافت می کنید، متفاوت است.

این کارت ها همچنین هزینه های نگهداری ماهانه را نیز در بردارد، بنابراین که هنگامی که این کارت را دریافت می کنید، وارد حساب خود شوید تا بدانید تا بدانید هزینه کل شما چگونه محاسبه می شود.

مزایای یک کارت اعتباری بیت کوین چیست؟

مزیت بزرگ یک کارت اعتباری بیت کوین این است که اجازه می دهد از طریق این کارت، بیت کوین خود را خرج کنید و سپس بیت کوین خود را به یورو و دلار تبدیل کنید، و از کارت خود در هر جایی که کارت های نقدی مورد پذیرش قرار می گیرند، استفاده کنید.

شما بیت کوین خود را از طریق اپلیکیشن کیف پول بیت کوینی که از آن استفاده می کنید یا از طریق رابط دسک تاپی که برای آن کیف پول خاص استفاده می کنید، از کیف پول بیت کوین خود به کارت نقدی بیت کوین خود انتقال می دهید.

کارت های نقدی بیت کوین به صورت ویزا یا مسترکارت می باشند و در صورتی که دارای بودجه باشند، می توانند تقریبا در هر رستوران، محل برگزاری ورزش ها، و هر مکان خرده فروشی که کارت های نقدی را دریافت می کنند مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه می توانید یک کارت نقدی بیت کوین دریافت کنید؟

شما می توانید به سادگی با استفاده از در خواست آنلاین و پرداخت کارمزدهای مناسب، یک کارت اعتباری بیت کوین دریافت کنید. گفتنی است که کارمزدهای کارت نقدی بیت کوین مانند کارمزدهای بانک ها بسیار متفاوت می باشد.

دو نوع کارت نقدی بیت کوین برای انتخاب وجود دارد: مجازی و پلاستیکی. اگر شما فقط می خواهید خرید آنلاین داشته باشید یا می خواهید از کارت به عنوان بخشی از یک کیف پول مجازی استفاده کنید، پس کارت های مجازی انتخاب بهتری هستند، چرا که آنها ارزان ترند. اما اگر شما به خرید در مکان های فیزیکی نیاز دارید، ممکن است بخواهید یک کارت فیزیکی سنتی برای خود در نظر بگیرید.

شما باید در کارت نقدی بیت کوین دنبال چه چیزی باشید؟

همه کارت های نقدی بیت کوین دقیقا به یک شیوه‌ی یکسان عمل می کنند. تفاوت اصلی آنها در کارمزدها و کیف پولی است که با آن کار می کنند. ممکن است که شما از قبل یک کیف پول بیت کوین داشته اید که دوست دارید همچنان از آن استفاده کنید، و حالا می خواهید ببینید که آیا کارتی وجود دارد که بتوان با استفاده از این کیف پول از آن استفاده کرد.

در غیر این صورت، بهترین حالت این است شما این است که به ساختار کارمزدها نگاه کنید و ببینید که کجا می توانید بهترین معامله را انجام دهید.

نکته‌ی آخر در مورد کارت نقدی بیت کوین

اگر شما یک معامله گر بیت کوین فعال یا استخراج کننده یا ماینر بیت کوین هستید، پس دریافت یک کارت اعتباری بیت کوین یک راه مناسب با حداقل کارمزد برای دسترسی به حساب بیت کوین شماست بدون اینکه زحمتی برای شما در برداشته باشد. درست مثل هر کارت نقدی دیگر، شما فقط می توانید آنچه را که در حساب خود دارید خرج کنید.

همچنین یک ایده خوب این است که ارزش بیت کوینی را که خرج می کنید، به خاطر داشته باشید تا ببینید که ارزش آن بالاتر می رود یا خیر؟

اگر فکر می کنید که ارزش آن افزایش می یابد، ممکن است بخواهید به جای اینکه بیت کوین خود را به ارزهای فیات تبدیل کنید، و در کارتی نگه دارید که شانسی برای رشد نداشته باشد، آن را در حساب نگه دارید.