video thumb

راه اندازی نخستین دستگاه کارت خوان سیار (POS) ارزی دیجیتال در ۱۵۰ کشور

استارت آپ پرداخت ارزهای دیجیتال Pundi X از اتصال و ایجاد شبکه پیوسته پرداخت های ارزی دیجیتال به دستگاه های کارت خوان (POS) شرکت VeriFone آمریکا خبر داد.
بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده از سوی Pundi X، قرار است دستگاه های کارت خوان سیار مدل X990 تولید وریفون که با سیستم عامل اندروید کار می کند به سیستم پرداخت ارزهای دیجیتال متصل شوند که گفته می شود این نخستین سیستم پرداخت مبتنی بر ارزهای دیجیتال است که با دستگاه های کارت خوان سیار متصل خواهد شد.
هدف از این کار، فراهم کردن بستر مبادلات ارزهای دیجیتال از طریق سیستم پرداخت سیار اعلام شده که به دارندگان و سرمایه داران خرد این دسته از ارزها در بازار کمک می کند تا سطح وسیعتری از نیازهای بازرگانی خود در بخش پرداخت ارزی دیجیتال را پوشش دهند.
در بیاینه شرکت Pundi X آمده است: با انجام این پیوستگی، مغازه ها و فروشگاه های خرده فروش که از دستگاه های کارت خوان VeriFone X990 استفاده می کنند، قادر به انجام فرآیند پرداخت های ارزی دیجیتال در کنار تراکنش های عادی مبتنی بر ارزهای فیات خواهند شد.
در حال حاضر امکان پذیرش ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتر، بایننس، KuCoin Shares، کایبر نت ورک، NEM و Pundi X بر روی این دستگاه کارت خوان فراهم شده است. این کارت خوان همچنین قادر است تراکنش های بین ارزهای دیجیتال و فیات را در جریان انجام خرید و فرآیند پرداخت انجام داده که این کار از طریق کارت های Pundi XPASS و یا اپلیکیشن کیف پول XWallet انجام می شود.
بر اساس خبر منتشر شده مذکور، شرکت آمریکایی VeriFone در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیون دستگاه در حدود ۱۵۰ کشور داشته و گفته می شود درآمد این شرکت به حدود ۱٫۸ میلیون دلار در سال می رسد.
ژوئن سال گذشته نیز Pundi X در پی لغو ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور اندونزی برای سه سال، اقدام به نصب دستگاه های کارت خوان خود در این کشور کرد.