video thumb

نگرانی توماس لی از صدور فرمان ممنوعیت معاملات بیت‌ کوین توسط ترامپ!

توماس لی (Thomas Lee)، تحلیلگر ارشد موسسه‌ی Fundstrat بدترین کابوس خود را با موضوع امکان صدور فرمان ممنوعیت بیت ‌کوین توسط رئیس جمهور آمریکا در توییتر به اشتراک گذاشت.

آیا لیبرا باعث پایین کشیدن بیت کوین می شود؟

در حالی که جلسات پیچیده‌ ای در کنگره و سنای آمریکا نسبت به ارز دیجیتال فیس بوک با نام لیبرا برگزار شده است، اعضای دولت دیدگاه خود را نسبت به بیت ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تغییر دادند. طی هر دو جلسه‌ی برگزار شده، تعدادی از قانون‌ گذاران اعلام کردند که نباید به لیبرا اجازه‌ی راه‌ اندازی داده شود. استیون منوچین (Steven Mnuchin)، وزیر خزانه ‌داری ایالات متحده با حضور در برنامه‌ی Squawk Box شبکه‌ی CNBC عنوان کرد که دولت آمریکا قصد دارد که قوانین بسیار قدرتمندی را برای جلوگیری از تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به حساب‌ های بانکی سوئیس، وضع کند.

این زمزمه ها، بازتاب‌ های مختلفی در میان سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال داشته است؛ در این میان برخی می‌ ترسند که ایجاد ترس توسط دولت باعث ایجاد وقفه در شروع بازار گاوی شود.

بدترین کابوس تام لی

تحلیلگر ارشد Fundstrat در طول سه روز گذشته نگرانی خود را اعلام کرده و عنوان کرده که خشم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند در عرض ۵ دقیقه دستاورد‌های بیت ‌کوین را از بین ببرد. طبق گفته لی، تا زمانی که رسانه‌ ها و قانون ‌گذاران بر مسائل دیگر متمرکز شوند، قیمت بیت ‌کوین در حالت «نوسانی» باقی خواهد ماند.

لی معتقد است که پوشش رسانه‌ ها از بیت ‌کوین پیامد‌های خوبی به ‌همراه خواهد داشت. وی اعلام کرد که خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا، جنگ تجاری چین و مسائل مربوط به بانک های اروپا برای بیت ‌کوین مفید است. وی در ۱۳ جولای با انتشار تصویری از فرمان ممنوعیت فعالیت با ارز دیجیتال پتروی ونزوئلا تاکید کرد:

فعالیت با هر سکه‌ی دیجیتال یا توکن دیجیتالی که توسط/از طرف دولت ونزوئلا صادر شده باشد، پس از ۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۸ ممنوع است.

به گفته‌ی لی، احتمال امضای فرمان ممنوعیت معاملات بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایالات متحده‌ی آمریکا همانند اقدامی که برای ونزوئلا انجام داد، بسیار بعید به نظر می ‌رسد. وی بدون ارائه‌ی توضیحات بیشتر نتیجه‌ گیری کرد که این اقدام احتمالا منجر به فورک بیت ‌کوین خواهد شد.

با وجود این نگرانی‌ ها، لی همچنان معتقد است که هم ‌اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌ گذاری در بیت‌ کوین است. وی توئیت خود را با هشتگ ‌های «BTF» و «پایان زمستان ارزهای دیجیتال» به پایان رساند. در طول جلسات مجلس آمریکا قیمت بیت ‌کوین به آرامی به سطح ۹٫۱۰۰ دلار رسید، اما در ساعات اولیه‌ی معاملات روز پنجشنبه و در طی ۳۰ دقیقه هزار دلار افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌ کوین در سطح ۱٫۶۹۰ دلار معامله می‌ شود و معامله ‌گران امیدوارند که این ارز دیجیتال در طول ۲۴ ساعت آینده بتواند وارد کانال ۱۱٫۲۰۰ تا ۱۱٫۵۰۰ دلار شود.