سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خسارت مالی ۲٫۲۸ میلیون دلاری جرایم ارزی دیجیتال به اقتصاد کره جنوبی

وزیر دادگستری کره جنوبی طی سخنانی اعلام کرد که بر اساس شواهد موجود، به نظر می رسد جرایم ناشی از فعالیت ارزهای دیجیتال از جولای سال ۲۰۱۷ الی ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۱۹) در این کشور، رقمی معادل ۲٫۲۸ میلیون دلار به اقتصاد کره جنوبی لطمه زده است.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت دادگستری کره جنوبی در تاریخ ۲۱ جولای که توسط روزنامه انگلیسی زبان «کوریا هرالد» کره منتشر شد، تعداد جرایم مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال از جمله کلاهبرداری و سرقت که توسط وزارت دادگستری این کشور اعلام شده به رقم ۱۳۲ مورد رسیده که منجر به بازداشت و زندانی شدن مجرمین گشته است. همچنین در جریان بازجویی های انجام شده، ۲۸۸ مورد نیز به صورت موقف بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که با وجود دستور سریع «پارک سانگ کیم» وزیر دادگستری کره جنوبی برای برخورد با جرایم حوزه ارزهای دیجیتال و انجام اقدامات عملی علیه متخلفین، نبود قوانین روشن، صریح و شفاف برای نحوه برخورد با متخلفین و مجرمین این حوزه، کار را برای دادگاه های کره جنوبی مشکل ساخته است. گفته می شود افتتاح حساب هایی به نام افرادی با هویت نا معلوم در پایگاه های مبادلات ارزی دیجیتال، کار شناسایی و مبارزه با متخلفین را بسیار مشکل ساخته است.
با وجود ابلاغ قانون لزوم وجود اطلاعات هویتی افراد برای افتتاح حساب و یا تراکنش های ارزی دیجیتال که در ماه ژانویه در کره جنوبی به تصویب رسید، اما همچنان گروه هایی وجود دارند که قانون را دور زده و اقدام به افتتاح حساب و تراکنش های خود، آن هم بدون وجود اطلاعات هویتی کامل و مشخص می کنند.
برای مبارزه با چنین مشکلاتی بود که شرکت ها و پایگاه مبادلات ارزی دیجیتال در کره جنوبی اقدام به واریز مبالغ دریافتی از مشتریان خود به حساب بانک های رسمی موجود در کره جنوبی کردند؛ موضوعی که دولت به شدت با آن مخالفت کرد، اما مسئولان قضایی کره جنوبی اعلام کردند که مسدود سازی حساب های بانکی و تعیین تکلیف آنها خارج از محدوده قدرت دستگاه های دولتی بوده و لذا دولت حق تصمیم گیری در این خصوص را ندارد.
لازم به ذکر است نشریه کوین تلگراف ماه گذشته از تصمیم شرکت Shinhan Card این کشور برای ایجاد شبکه ای پیوسته با ارزهای دیجیتال و فیات برای ایجاد امکان راه اندازی سیستم تبادل ارزی توسط کاربران خود خبر داد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location