video thumb

تعداد بیت‌کوین‌ هایی که طی ۵ سال اخیر منتقل نشده‌اند، در حال رسیدن به بیشترین میزان خود می‌باشد

طبق گزارش خبرگزاری کوین متریکس تعداد بیت کوین‌هایی که طی ۵ سال اخیر منتقل نشده اند، در حال رسیدن به بیشترین میزان خود می باشد. بر اساس این گزارش، مقدار بیت کوین ‌های دست نخورده در آدرس‌های واحد در طول ۵ سال اخیر به بیشترین میزان خود رسیده است. به عبارت دقیق‌ تر در تاریخ ۱۹ جولای تعداد سکه‌ های بیت کوینی که این شرایط را داشتند، به ۳،۸۴۷،۸۵۹ عدد رسیدند.

سایت کوین ‌متریکس مدعی است که این آمار نشان‌ دهنده این است که بیت کوین در حال تبدیل شدن به ابزار ذخیره ارزش (و نه واسطه تبادل) است. کوین‌ متریکس در ادامه محاسبه کرده که بر این اساس، ۲۱٫۶ درصد از کل عرضه بیت کوین در ۵ سال اخیر دست ‌نخورده باقی مانده است.

عرضه دست نخورده انعکاس دهنده قیمت است

همچنین، سایر اطلاعات ارائه شده توسط کوین متریکس همچنین نشان می دهد که سکه‌ های دست ‌نخورده منجر به انعکاس قیمت می شود. در این گزارش آمده است که «عرضه دست نخورده در زمان رسیدن قیمت به کف خود، علاقه به افزایش یافتن دارد و بالعکس»

آلت کوین ها نسبت به بیت کوین با ضرر و زیان بیشتری مواجه می شوند و سود کمتری به دست می آورند

بر اساس گزارش، زمانی که بیت کوین به دو قله قیمتی ۱۳٫۸۰۰ و ۱۳٫۰۰۰ دلار در سال جاری رسید، قبل از وقوع دو اصلاح قیمتی شدید آلت کوین‌ ها شاهد رشد نسبتا کم و ضررهای بیشتری بودند. در حالی که بیت کوین ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد، اتریوم کاهش ۲۸ درصدی، لایت کوین ۳۲ درصدی، ریپل ۳۱ درصدی، بیت کوین کش ۳۸ درصدی و ای ا اس ۴۴ درصدی را تجربه کردند.

طبق ادعای کوین‌ متریکس، انتقال سرمایه‌ ها از سمت آلت کوین ‌ها به سوی بیت کوین، به خاطر افزایش قانون‌ گذاری ‌ها در ایالات متحده بوده است که اقدامات کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) با بازپرسی‌ هایش درباره صرافی بیتمکس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) که به دادگاهی شدن بنیاد Kin (صادرکننده توکن Kin) منجر شده است، نمونه ای از آنهاست.

کوین‌ متریکس عنوان کرده که همه این مسائل، منجر شده تا سرمایه ‌گذاران، سرمایه‌ هایشان را به دلیل شفافیت قانونی بیشتر بازار بیت کوین، به این سو منتقل کنند. علاوه بر این، تنش‌ های ژئوپلتیکی و عوامل کلان اقتصادی که با افزایش پذیرش بیت کوین به عنوان ابزار ذخیره ارزش همراه شده، به قیمت آن در بلندمدت نیز کمک کرده است.

این تحلیل با اشاره به جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین، تهدیدات ناشی از عرضه نفت از سوی کشورهای خاورمیانه، خطر تقسیم شدن منطقه یورو (با احتمال خارج شدن ایتالیا از اتحادیه اروپا) و بالا گرفتن تنش‌ های ژئوپلتیکی در هنگ ‌کنگ را از عوامل افزایش علاقه به نگهداری بلندمدت بیت کوین دانسته است. از سوی دیگر عوامل اقتصادی ذکر شده در جهت کاهش نرخ بهره در ارزهای اصلی حرکت می‌ کنند که انتظار آغاز موج جدیدی از تسهیلات کمی را از سوی فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی چین افزایش داده است.

همانطور که کوین تلگراف پیشتر گزارش داد، طبق گفته‌ی مدیرعامل شرکت آمریکایی TD Ameritrade، ارزهای دیجیتال باعث افزایش علاقه‌ی سرمایه گذاران و معامله گران به این فضا می شوند.