video thumb

ساختار بلاک چین را متوجه نمی‌شوید؟ به هرحال این تکنولوژی به کار شما خواهد آمد

«امی وان» کار خود را به عنوان وکیل در واشنگتن دی سی شروع کرد و به سرعت متوجه شد که کار  در دولت فدرال، کلیشه‌ای از “آهسته و بوروکراتیک” است. بنابراین او تصمیم گرفت تا دوره‌‌های آنلاین را برای یادگیری نحوه کدگذاری، برگزار کند. ( ساختار بلاک چین )

یکی از کاربردهای کد نویسی برای ایجاد یک وب سایت برای تبادل بیت کوین بود.  این موضوع مربوط به سال ۲۰۱۲، در روزهای اولیه پیدایش ارزهای دیجیتال پیش از زمانی که توجهات به تکنولوژی بلاک چینی در مراحل اولیه قرار داشت می‌‌شود. درست قبل از شایعه رکود در بیت کوین، خانم وان، کار خود را ترک نمود و به لس آنجلس  منتقل شد و به گروه ” هکرهای قانونی” پیوست.

ارز دیجیتال Winter اما مسیر کاری خود را به طور موقت در زمینه قوانین خرید و اوراق بهادار آغاز نموده بود، و زمانی که وی در این فضا شروع به فعالیت نمود متوجه شد که حفره‌‌های نظارتی و امنیتی زیادی برای پر کردن وجود دارد.

وان در این خصوص می گوید: شما این مسئله را با ۹۰ سال پیش قیاس کنید، یعنی زمانیکه مردم از امکان خرید آنلاین در اینترنت شگفت زده می شدند، زیرا نمی‌دانستند که آیا محصول خریداری شده را که برای آن ۴۰ دلار هزینه نموده‌‌اید ، دریافت می کنند یا خیر”. او فرصت را برای تاسیس شرکتی که راه حل هایی را برای حل مسئله “اعتماد به نفس تراکنشی” ایجاد می‌کند مناسب دید.

او شرکت خود را تحت عنوان Sagewise، برای این منظور تاسیس کرد.  این هفته این شرکت راه اندازی یک محصول جدید به نام Blokusignرا اعلام نمود که در حقیقت یک نرم افزار امضای دیجیتالی با یکپارچه سازی جیمیل، برای به حداقل رساندن و حل مشکلات طراحی شده است.

در بسیاری از خطوط کاری، امضای قرارداد طولانی‌ترین بخش کار است. در حالی که در حال حاضر بسیاری از برنامه های امضای الکترونیکی مانند( Docusign یا HelloSign) وجود دارد . در واقع Blokusign  یک لایه افزایشی از احراز هویت غیرمتمرکز را در بر میگیرد. اگر کسی در قرارداد مداخله کند یا تغییری ایجاد نماید، نرم افزار Blokusign نشان می دهد کدام یک از تغییرات اصلی است.

بلاک چین
بلاک چین

وان با یک کارآفرین درباره پتانسیل بلاک چین به عنوان یک ابزار نامرئی در محل کار خود مصاحبه نموده است. این مصاحبه  بعلت حجم زیاد مطالب و شفاف سازی ویرایش شده است:

 

به نظر می رسد که در این بازه زمانی در حوزه بلاک چین ، قراردادها یکی از منطقی ترین موارد مورد استفاده هستند. این منطقی به نظر نمیرسد که ما وقتی چیزی را میخریم باید  هنوز چیزی شبیه رسید را هم امضاء نماییم.

قبل از شروع به کار این شرکت، من در حوزه تکنولوژی مالی کار میکردم. ما مجبور بودیم که اسناد و مدارک را به طور فیزیکی ضبط کنیم.  دفتر اسناد رسمي شخصي، دیگر بهترین نوع روش احراز هويت نيست.

در حال حاضر، با تمامی تکنولوژی موجود در زمینه Adobe، به راحتی می‌‌توان فقط یک سند را دریافت کرده و آن را تغییر دهیم. من سابقاً یک وکیل بودم و نمی‌‌توانم به شما بگویم که چند بار در مورد یک پرونده اسناد وام گرفته شده یا کدام اسناد و مدارک تسویه شده است.

Blokusign  برای کاربران به چه چیزی شباهت دارد؟

آنچه که ما روزی پیش بینی می‌کردیم این بود که اگر دو طرف دارای نسخه‌‌های رقابتی از اسناد باشند، باید تمام سند‌‌هایی را که ادعا مینمایند در یک سایت معتبر و آسان برای کاربری، آپلود نمایند و نهایتاً یک چک قرمز یا چک سبز به شما نشان داده خواهد شد. چک سبز می‌گوید، بله، این نسخه معتبر است و اجزای آن متناسب است یا خیر. و این کار با خواندن متا دیتای سند انجام میشود. این امر دست واسطه ها را قطع می کند و اجازه می دهد تا افراد خودشان بروند و اسناد و مدارکشان را معتبر نمایند.

در حال حاضر چالشهای این روند چیست؟

امروزه، هرگاه شما چیزی را امضا کنید، شما قدرت احراز هویت از طریق بلاک چین را ندارید، در نتیجه شما با دو طرف با اسناد مختلف مواجه میشوید . در ابتدا آنها باید به دادگاه اعلام کنند، این سند اصلی و معتبر است، و پس از آن ممکن است مجبور به ارائه مدارک و شهود باشند. در این صورت با Blokusign شما وابسته به برخی از اشخاص ثالث که یا همکاری نخواهند کرد و یا شاید در محل کار در دسترس نباشند و یا به کندی پاسخ میدهند، نخواهید بود.

به طور خاص، شما چه چیزهایی را برای افزایش کارآیی  Blokusign برای شرکت ها را پیش بینی نموده‌اید؟

اگر  شما بتوانید بصورت کارآمد و به راحتی اثبات کنید که کدام اسناد معتبر است، این به آن معنی نیست که شما هزینه‌ها را کاهش داده‌‌اید. شما در واقع  مانع  بد رفتاری افرادی میشوید که مفاهیم اسناد را‌ تغییر میدهند. و سپس در مرحله دوم، موارد هرگز تا این حد پیشرفت نمی‌کنند.  اگر شما قادر به ارتقاء فرهنگ اعتبارسنجی در املاک و مستغلات، اراده و اعتماد و مواردی از این قبیل باشید، در واقع شما حجم کار را در دادگاه ها در خصوص این مسائل کاهش خواهید داد، زیرا در صورتیکه اثبات اشتباه آنها به راحتی صورت پذیرد، افراد تمایل کمتری خواهند داشت به سمت این مسائل بروند.

بلاک چین ارزهای دیجیتال بیت کوین

بزرگترین مشکلاتی که شرکت‌ها با تکنولوژی بلاک چین تجربه کرده‌اند چه مواردی بوده است؟

من نظرات بسیار قوی در این خصوص دارم. تکنولوژی بلاک چین کارها را بسیار پیچیده میسازد. به منظور استفاده موثر از این تکنولوژی، شما باید هم مزایا وهم محدودیتهای آن را درک کنید.. بسیاری از شرکت‌ها از تکنولوژی بلاک چین زمانی که تکنولوژی پایگاه داده به صورت منظم و کافی کار کند، استفاده می کنند.

من همچنین فکر می‌کنم مسئله‌ی سهولت استفاده کاربران نیز وجود دارد. هیچ کس نمی‌گوید: “من از TCP / IP استفاده می کنم.” شما از اینترنت استفاده کرده و در مورد آن فکر نمی کنید. اما در حال حاضر در محیط بلاک چین، وضعیت این چنین است : “اوه،  خدای من ، من دارم از بلاک چین استفاده میکنم! اگر از بلاک چین استفاده می کنید، هرگز نباید در نظر بگیرید که از بلاک چین استفاده می کنید.

من فکر نمی کنم شما مجبور باشید تکنولوژی بلاک چین را درک کنید. شما فقط باید بتوانید از آن استفاده کنید. اگر مادر من نمیتواند مرا درک کند، من فکر نمیکنم که این کار همیشه همینگونه باشد. ما اینجا برای  توسعه دهندگان دیوانه جهان برنامه نویسی نداریم، زیرا پس از آن به یک تکنولوژی ناهنجاری تبدیل خواهد شد.  ما باید برای ۹۸ درصد دیگر جمعیت جهان طرح ریزی کنیم که نمی‌دانند چگونه کدگذاری کنند.

آیا تصمیم گرفتید Blokusign را به عنوان پلاگین جی میل برای کمک به راه اندازی آن بپذیرید؟

به عنوان یک وکیل، از تکنولوژی امضای الکترونیکی استفاده زیادی کردم. اما هنوز هم آسان نیست، و من هنوز هم ناراحت هستم زیرا کسی چیزی به من ایمیل می کند و سپس باید آن را دانلود کرده و آن را امضا کنم، دوباره آن را آپلود کنم یا آن را به ایمیل بفرستم – این یک روند است. باید دانلود کنید، آن را چاپ کنید، آن را امضا کنید، آن را اسکن کنید، سپس آن را آپلود کنید. این امر باعث میشود دسکتاپ من شلوغ شود و من نهایتاً تمام کار این فایلها را در پوشه دانلود کامپیوتر خود به پایان می رسانم در حالیکه که هرگز دوباره آنها را نگاه نمی کنم.

شما نباید هرگز یک سند را دانلود کنید. شما باید قادر به انجام این کار از طریق ملاحظه پیش نمایش باشید و چیزی را با یک کلیک امضا کنید. اگر چه جی میل در همه جا قابل دسترسی نیست، ولی ما یک گام نزدیکتر میشویم به اینکه، چگونه می توانیم امضای الکترونیکی را به صورت بصری و آسان‌ترین شکل، امکان پذیر نماییم؟

به جز مساله  Blokusign، چشم انداز وسیع تر و دراز مدت شرکت Sagewise چیست؟

تکنولوژی بلاک چین و تکنولوژی قرارداد هوشمند فرصتی منحصر به فرد برای تغییر پارادایم چگونگی  انجام امور امروزی را فراهم می کند. با استفاده از این تکنولوژی‌ها می‌توانیم اساسا سیستم‌های حقوقی جایگزین را ایجاد کنیم – در صورتی که من یک مشکل یا درگیری داشته باشم نیازی به صرف زمان و پول ندارم و اینکه یک وکیل را استخدام کنم و دو سال به دادگاه رفت و آمد داشته باشم . اکثر مردم به عدالت دسترسی ندارند، زیرا شما تقریبا باید یک شرکت بزرگ داشته یا یک فرد ثروتمند باشید تا بتوانید از یک سیستم قانونی بهره‌مند شوید.

دنیای ما در طول چند دهه گذشته خیلی تغییر کرده است. ما فقط تکنولوژی  بلاک چین را برای تمرکززدایی نداریم، ما رسانه‌های اجتماعی داریم، ما با افزایش تعداد سازمان‌های بدون مرز دولتی مواجه هستیم. شما بزودی شاهد دولت – ملت ژئوفیزیک خواهید بود. اما زیرساخت‌های حقوقی ما هنوز تکمیل نشده است و ما نمیتوانیم درک کنیم که اقتصاد جهانی امروز چگونه کار می کند. اگر ما برای این معاملات در اکوسیستم بلاک چین از راه‌حلهای موثر رفع اختلاف برخوردار باشیم، این امر دسترسی بیشتر به عدالت برای اکثر مردم را فراهم خواهد کرد.