video thumb

حمایت تلویحی دولت استرالیا از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری در برابر استفاده از پول نقد

دولت استرالیا به تازگی اقدام به صدور چند بیانیه دلگرم کننده و حمایتی در خصوص ارزهای دیجیتال کرده که بر اساس آن، به نظر می رسد دولت این کشور در حال اعمال برخی محدودیت ها برای استفاده از پول نقد است.
بر اساس نامه رسمی توصیفی که هفته گذشته از سوی دولت استرالیا صادر شد، خزانه داری این کشور اعلام کرده که امیدوار است بتواند پرداخت های نقدی جهت خرید کالا و خدمات با مبلغ بیش از ۶۹۰۰ دلار را در این کشور ممنوع اعلام کند.
با این حال، تعدادی از محدودیت ها نیز برای اعمال در راه اندازی چنین سیستم مالی تعریف شده که از جمله می توان به محدودیت های الزامی موجود بر سر راه استفاده از ارزهای دیجیتال در این راستا اشاره کرد.
یکی از دلایل مهمی که قانونگذاران استرالیایی برای قرار دادن محدودیت در استفاده از ارزهای دیجیتال مطرح کرده اند، بحث ناپدید شدن این ارزها و تراکنش های انجام شده بر مبنای آنها از اقتصاد ملی استرالیا عنوان شده است.
در این نامه توصیفی آمده است: ارز دیجیتال عرصه ای نوین و رو به توسعه در اقتصاد استرالیا به حساب می آید. بر خلاف ارز فیزیکی، این ارزها از چارچوب مقرراتی وضع شده یا زیرساخت صنعتی برخوردار نیستند. همین موضوع، کار قرار دادن محدودیت بر سر راه استفاده از پول نقد را پیچیده تر می سازد و به شکلی گسترده از مورد استفاده قرار گرفته شدن ارزهای دیجیتال جلوگیری می کند.
به گزارش نشریه کوین تلگراف، استرالیا به تازگی رکورد دار انجام تراکنش های ارزی دیجیتال شده و بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت این کشور، تمامی اشخاص مبادله کننده ارزهای دیجیتال از سال جاری میلادی می بایست مالیات مربوط به این نوع از تراکنش های خود را پرداخت نمایند. بر همین اساس نیز، ملبورن خواستار دسترسی به اطلاعات مربوط به تراکنش ها شده که می بایست از سوی شرکت های فعال در این صنعت که در استرالیا مشغول به فعالیت هستند به دولت ارائه شود.