video thumb

شبکه لایتنینگ بیت کوین امکان کار با زنجیره فرعی شبکه «لیکوئید» را داراست

شرکت بزرگ بلاک چینی Blockstream با انتشار خبری رسمی اعلام کرد که کاربران بیت کوین می توانند با استفاده از زنجیره فرعی جاری ایجاد شده توسط این شرکت از شبکه لایتنینگ بیت کوین بهره برده و ارزهای مد نظر خود را منتقل کنند.
«آدام بک»، مدیر عامل شرکت Blockstream با اعلام این خبر از طریق حساب توئیتری خود تاکید کرد که این شبکه همچنین قادر به پوشش پرداخت های انجام شده از طریق شبکه لایتنینگ نیز خواهد بود.
استفاده همزمان از شبکه های لایتنینگ و جاری (لیکوئید) به کاربران اجازه می دهد تا از سرعت و پرداخت هزینه کمتر خارج از تعرفه زنجیره اصلی که از مزایای استفاده از شبکه لیکوئید به حساب می آید، بهره ببرند.
آدام چین همچنین تاکید کرد: بسیاری این موضوع را نمی دانند، اما پروتکل لایتنینگ به گونه ای طراحی شده که می تواند با زنجیره های مختلف و متعدد کار کند.
لازم به ذکر است شرکت ارزی دیجیتال Tether نیز پیشتر از راه اندازی زنجیره فرعی خود خبر داده بود. استفاده از این رنجیره های فرعی به آن معناست که این زنجیره ها می توانند تراکنش های سنگین تر و بیشتری را آن هم سریعتر از زنجیره اصلی انجام دهند.
شبکه لیکوئید معرفی کننده نسخه های مختلف از زنجیره های فرعی بلاک چینی و توکن های تحت پوشش آنها هستند که مثلا شبکه لیکوئید بیت کوین را در اصطلاح L-BTC می نامند.