سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

داده‌ها حاکی از این است که رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار پس از رویداد نصف شدن پاداش استخراج بعید است!

حدود ۳۰۰ روز آینده، بیت کوین پدیده ای را به نام نصف شدن پاداش استخراج تجربه خواهد کرد. این رویداد که طی یک چرخه قابل پیش بینی چهار ساله اتفاق می افتد باعث می شود، تعداد بیت کوین هایی که در هر ۱۰ دقیقه عرضه می شوند، به نصف کاهش پیدا کند که در این رویداد، تعداد بیت کوین های تولید شده در ازای ایجاد یک بلاک جدید، از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ بیت کوین کاهش خواهند یافت.

گفتنی است؛ این سیاست پولی بیت کوین است که به دلیل مکانیسم های اجماعی که ساتوشی ناکاماتو در افکار خود داشته، ایجاد شده است.

اگرچه رویداد نصف شدن پاداش استخراج ممکن است عادی به نظر برسد، اما با وجود این رویداد، چیزی که جریان اصلی و رسانه ها نمی توانند به راحتی از آن چشم پوشی کنند، این است که سرمایه گذاران بیت کوین چنین رویدادهایی را محرک افزایش قیمت بیت کوین می دانند و به شدت آنها را دنبال می کنند.

به نمودار زیر نگاه کنید. طبق نمودار طولانی مدت و لگاریتمی روند قیمت بیت کوین، رویدادهای نصف شدن پاداش استخراج با خطوط عمودی سیاه نمایان شده اند که ظاهرا محرک بیشتر حرکت پارابولیکی بوده اند و هنگام وقوع آنها بازار با رشد صعودی همراه بوده است.

با توجه به این نمودار که نشان دهنده‌ی این است که کاهش پاداش بلاک با افزایش قیمت بیت کوین همراه بوده است، سرمایه گذاران مشتاقانه در انتظار رویداد بعدی نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین هستند که قرار است در اواسط ماه می سال ۲۰۲۰ رخ دهد. هر چند با توجه به یک تحقیق جدید، تمام این حرف ها ممکن است بی اساس باشد.

افزایش قیمت بیت کوین و لایت کوین پس از نصف شدن پاداش، بعید به نظر می رسد

ممکن است که باور این موضوع به نظر دشوار باشد. اما طبق تحقیقات صورت گرفته توسط استریکس لویاتان، یک استارت آپ رمزنگاری که در سیاتل واقع شده، رویداد نصف شدن پاداش استخراج ممکن است تاثیر چندانی بر قیمت دارایی های مبتنی بر بیت کوین نداشته باشد.

تحلیل داده های ۳۲ رویداد نصف شدن پاداش استخراج از ۲۴ دارایی دیجیتال مختلف که شامل بیت کوین و لایت کوین نیز می شد، نشان داد هیچ مدرک مشخصی مبنی بر اینکه دارایی های دیجیتال “عملکرد بهتری در ماه های قبل و بعد این رویداد نسبت به سایر بازار داشته باشند، وجود ندارد.

در حقیقت، محققان شرکت استریکس عنوان می کنند که این رویداد، بخصوص برای بیت کوین، مانند یک کاتالیست منفی عمل کرده و این رویداد تا حدودی برخلاف روایت هایی است که بسیاری از آنها در توییتر بیان شده است.

استریکس علت وجود چنین روایاتی را در مورد نصف شدن پاداش استخراج به “کم بودن حجم و مقدار داده های تاریخی” و این باور که کاهش عرضه بیت کوین و لایت کوین باید منجر به افزایش قیمت شود، نسبت می دهد.

بیت کوین همچنان می تواند ارزشمند باشد

در حالی که ممکن است افزایش چشمگیری قبل و بعد از رویداد نصف شدن پاداش استخراج وجود نداشته باشد، مدل یک آمارشناس برجسته ارزهای دیجیتال نشان می دهد که رویداد نصف شدن پاداش استخراج باید تاثیری بلندمدت بر قیمت داشته باشد.

طبق گزارش های قبلی NewsBTC، این مدل از پلان بی (PlanB)، تحلیلگر معروف بیت کوین است. وی بیان می کند نسبت سهام به جریان (SF) یک کالای گرانبها (مانند طلا، نقره و بیت کوین) می تواند به ارزش کلی بازار آن مربوط شود. هر چه نسبت سهام به جریان بیشتر باشد به معنای پایین تر بودن نرخ تورم یک کالا است و ارزش آن دارایی باید بیشتر باشد.

یکی از مدل های پلان بی که قیمت بیت کوین را با ۹۹٫۵ درصد R2 منطبق می کند، نشان می دهد که اگر بیت کوین از این مدل تا درجه دقت بالایی پیروی کند، می تواند در انفجار پس از رویداد نصف شدن پاداش استخراج سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد. نکته این است که این مدل، زمان دقیق آن نقطه عطف را پیش بینی نمی کند و پیش بینی آن تنها از نظر آماری عاقلانه به نظر می رسد.

حتی یکی از مدل های بدبینانه تر این تحلیلگر که در آن از آمار دیگری استفاده شده است، دلالت بر این دارد که با وقوع رویداد نصف شدن پاداش استخراج، ارزش بازار بیت کوین می تواند به یک تریلیون دلار برسد که در نتیجه‎ی آن قیمت بیت کوین به حدود ۵۵۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

پلان بی با اشاره به اینکه چه چیز باعث افزایش این دارایی نوپا به چنین سطوحی می شود، نوشت “پول موجود در نقره، طلا، اقتصادهای دارای نرخ بهره منفی، کشورهای ظالم و کنترل کننده سرمایه مردم، میلیاردرهایی که به دنبال یک ذخیره ارزش بدون محدودیت مقداری هستند و نهادهای سرمایه گذاری در نهایت به این فضا هجوم خواهند آورد.”

بنابراین، مدل های پلان بی و گزارش استریکس چه می گویند؟ به طور کلی، تحقیق آنها نشان می دهد که بیت کوین می تواند پس از رویداد نصف شدن استخراج تا قیمت ۵۵۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند، اما نه در نتیجه مستقیم رویداد نصف شدن پاداش استخراج و تنها مدتی بعد از سال ۲۰۲۰٫

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location