video thumb

آنتونی پومپلیانو: سنگاپور می‌تواند اولین کشوری در جهان باشد که بیت کوین را می‌پذیرد!

یکی از مفسران مشهور ارزهای دیجیتال در گفتگو با رسانه ها عنوان کرد که سنگاپور می تواند اولین کشوری در جهان باشد که بیت کوین را می پذیرد.

سنگاپور می گوید به استفاده از بیت‌ کوین ادامه دهید

آنتونی پومپلیانو (Pompliano)، بنیان گذار شرکت Morgan Creek Digital در مصاحبه با CNBC عنوان کرد که موضع فعالانه سنگاپور در مورد مقررات می‌ تواند بقیه جهان را در صنعت بیت‌ کوین به عقب براند.

این گفت و گو که همراه ملتم دمیرورس (Meltem Demirors)، استراتژیست اصلی کوین شر (CoinShares) برگزار شد و همزمان با روزی بود که سیاستمداران آمریکا آخرین جلسه را در مورد سلسله جلسات مربوط به تنظیم مقررات مربوط به بلاک‌چین و رمزنگاری برگزار کردند.

پومپلیانو در این باره توضیح داد: به سنگاپور نگاه کنید؛ سنگاپور می گوید به استفاده از بیت‌ کوین ادامه دهید! ما می خواهیم قوانین آن را ارائه دهیم، ما می خواهیم برای شما شفاف سازی کنیم و قصد داریم شرکت‌های مشغول در حوزه‌ی بلاک‌چین در کشور ما باشند، ما قصد نوآوری را داریم و می‌خواهیم کارآفرینان وارد کشور ما شوند.

کدام کشور ابتدا بیت کوین را مورد پذیرش قرار خواهد داد ؟؟

همانطور که قبلاً توسط بیت کوینیست گزارش داده بود، سنگاپور یکی از پیشرفته ترین حوزه ها برای مشاغل رمزنگاری در سراسر جهان است.

با حمایت مالی دولت در پیاده سازی بلاک‌ چین بطورویژه در سال آینده میلادی که برای حضور گسترده نظر گرفته شده بود، مقامات به دنبال این بودند که در ابتدای راه فضای بیشتری برای مانور فراهم کنند.

گفتنی است که پروژه‌ی Ubin، یک تلاش مشترک توسط بانک مرکزی و فعالان صنعت سنگاپور، با تمرکز بر پرداخت و ترخیص اوراق بهادار با استفاده از فناوری موسوم به دفتر کل توزیع شده (DLT) بود.

هشدارها درباره‌ی واسطه‌ های بیت‌ کوین، کوین ‌بیس

در همین حال، پومپلیانو در ماه‌های اخیر به طور فزاینده ای از بیت کوین پشتیبانی کرده است.

در عوض، دمیرورس نسبت به چشم انداز تنظیم مقررات پیشگیرانه کمتر خوش بین بود. به گفته وی ، بیت کوین برای از بین بردن واسطه هایی که کنترل ناعادلانه ای بر روی سیستم انجام داده اند ، طراحی شده است، اما این صنعت اکنون به طرز جسورانه ای امیدوار است که همان واسطه ها به آنها اجازه دهند طبق شرایط خود فعالیت کنند.

وی گفت: “آنچه ایالات متحده می گوید این است که تا زمانی که طبق قوانین ما بازی کنید، شما می توانید بیت کوین داشته باشید.”

دمیرورس با اشاره به رسوایی این هفته مربوط به یک هکر که داده های ۱۰۰ میلیون مشتری آمریکایی ارائه دهنده کارت های اعتباری Capital One را سرقت کرده، افزود که حتی بازیگران جانبی مانند صرافی‌های ارزهای دیجیتال به ویژه کوین‌ بیس (Coinbase) به عنوان واسطه‌ شناخته می‌ شود.

وی ادامه داد که تمام این اقدام به معنای از بین بردن وابستگی ما به واسطه هاست. ما شاهد آن هستیم که ریسک سیستمیک بزرگ ناشی از این مؤسسات بزرگ است و بنابراین ایده بیت‌ کوین مبنی بر از بین بردن این واسطه ها خوب است اما ما بیشتر از همیشه به واسطه‌ها وابسته شده ایم.

در شرایط فعلی، دولت ها در سراسر جهان در برخورد با ارزهای دیجیتال بسیار متنوع عمل کرده‌اند. به عنوان مثال، هند در ماه جاری اعلام کرد که جزو معدود کشورهایی است که برای استفاده‌ی آشکار از بیت‌ کوین مجازات در نظر گرفته است.