سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نگاهی به عوامل کلان اقتصادی در بالا بردن قیمت بیت کوین

شرکت تحقیقاتی دارایی دیجیتال Delphi Digital عنوان می کند که چشم انداز حوزه اقتصاد کلان در حال ایجاد “طوفانی” است تا جرقه افزایش قیمت بیت کوین را بزند.

در گزارشی تازه از فوربز، محققین بر این باور بودند که تغییر رویه در سیاست‌ جهانی بانک ‌های ‌مرکزی، می ‌تواند عاملی برجسته در افزایش قیمت بیت کوین باشد. در این گزارش عنوان شده است:

به طور حتم اولین و مهم ‌ترین مسئله، رویکرد بانک‌ های مرکزی در سطح جهان به سمت سیاست‌های صلح جویانه است. بانک مرکزی ژاپن، بانک مرکزی چین، بانک اروپا و فدرال رزرو آمریکا و بسیاری دیگراز بانک های مرکزی به دنبال کاهش نرخ بهره‌ هستند تا بدین وسیله بتوانند سطح مشارکت را در بازار بالا برده و در پایان مانع از توقف رشد اقتصادی فعلی شوند.

توافق بانک‌ های مرکزی برای ارائه تسهیلات کم را می‌ توان ناشی از عواملی همچون تنش تجاری میان ایالات متحده و چین، تولید ناخالص ناامیدکننده در آلمان و به بن ‌بست رسیدن برگزیت دانست.

روایت طلای دیجیتال

در این گزارش، جدا از مسئله کم ‌شدن محدودیت ‌های مالی، افزایش خطرات کاهش ارزش ارزهای فیات، نشان دهنده یک کاتالیست بلندمدت است که احتمالاً افزایش قیمت بیت کوین و طلای فیزیکی را نیز به دنبال خواهد داشت.

همانطور که غالباً مورد بحث است، به دلیل محدودیت بیت کوین، بارها و بارها از این ارز دیجیتال به ‌عنوان «طلای دیجیتال» و ابزاری برای ذخیره ارزش در اقتصاد پر فراز و نشیب امروز عنوان شده است.

از طرف دیگر با وجود سیاست ‌های مالی افراطی و تنش‌ های ژئوپلیتیکی در سرتاسر دنیا، عبارت طلای دیجیتال برای بیت کوین اهمیت بیشتری پیدا کرده است:

ارزش نسبی بازار بیت کوین در مقایسه با طلا، موجب وسوسه سرمایه‌ گذارانی می‌ شود که به دنبال نوعی دارایی هستند که پا را فراتر از رشد بالقوه می‌ گذارد.

Delphi Digital، در حقیقت پیش بینی می کند که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این ارز دیجیتال، بازار سرمایه گذاری بیت کوین می تواند در آینده از بازار ۷ تریلیون دلاری طلا در پاییز سال ۲۰۱۸ پیشی بگیرد.

همانطور که قبلا گزارش شد، نیز یکی از اعضای ارشد سابق Goldman Sachs نیز پیش بینی کرده است که بازار بیت کوین می تواند در آینده به حدود ۸ تریلیون دلار برسد.

چشم اندازهای مشترک

نظرات «آنتونی پامپلیانو» با نتایج تحقیقات دلفی دیجیتال در یک راستاست، تا جایی که به عقیده وی بیت کوین و فاکتورهای اقتصاد کلان با یکدیگر همبستگی دارند. پامپلیانو اخیراً اظهار داشت که رویکردهای صلح جویانه‌ی بانک مرکزی اروپا را مانند جرقه‌ای برای افزایش قیمت بیت کوین می باشد.
همچنین در تابستان سال جاری ، رئیس اعتبارات بانک «دویچه» آلمان اظهار داشت که سیاست های جدید بانک های مرکزی تأثیر مثبتی بر ارزهای “جایگزین” مانند بیت کوین دارد در حالی که به بانک های فعال در عرصه‌ی سرمایه گذاری آسیب می رساند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location