سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مکس کایزر: قیمت بیت کوین می‌تواند در این هفته از ۱۵٫۰۰۰ دلار هم فراتر رود!

مکس کایزر (Max Keiser)، از سرمایه ‌گذاران اولیه‌ی بیت کوین، طی پستی در توئیتر خود اعلام کرد با توجه به مشکلات اخیر دولت ‌ها و بانک ‌ها، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین طی این هفته، از سطح مقاومتی ۱۵٫۰۰۰ دلار فراتر رود.

گاوها باز می گردند

قیمت بیت کوین در تابستان امسال با صعودی قابل ‌توجه، از ۵٫۵۰۰ دلار در اوایل ماه می به حدود ۱۳ هزار دلار در اواخر ماه ژوئن رسید. از آن زمان تاکنون، بازارها آرام شده و قیمت بیت کوین در حال حاضر حدود ۱۱٫۷۴۱ دلار است. علاوه بر این روند صعودی، میزان سهم بیت کوین از بازار نیز در حال صعود بوده و از ۵۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.

مکس کایزر، بنیان گذار شرکت هایزنبرگ کپیتال (Heisenberg Capital)، از زمانی که قیمت بیت کوین تنها ۱ دلار بود، اقدام به خرید آن کرده است. در طی سالیان متمادی، وی در حمایت از ارزهای دیجتال بسیار معروف بوده و دیگران را به سرمایه گذاری در این فضا ترغیب می کرده است. وی همچنین یکی از طرفداران افراطی بیت کوین بوده و غالبا در مورد آنکه چگونه ارزش در فضای ارزهای دیجیتال به سمت بیت کوین خواهد رفت، صحبت می ‌کند. وی پیش بینی های خود را در توئیتر درباره روند قیمت بیت کوین در کوتاه ‌مدت ابراز کرد و نوشت:

من احساس می ‌کنم که قیمت بیت کوین این هفته از ۱۵٫۰۰۰ دلار عبور کند. وی همچنین اعلام کرد که اعتماد به بانک‌های مرکزی، دولت‌ها و ارزهای متمرکز فیات به پایین‌ترین سطح خود در ده سال اخیر رسیده است.

اگرچه این پیش بینی ممکن است که کمی خوش بینانه به نظر برسد، اما بر اساس نقطه قوت ارزهای دیجیتال، یعنی عدم تمرکز آن‌ها نسبت به رقبای متمرکز و دولتی‌شان صورت گرفته است.

جدایی پول و دولت

بیت کوین بی ‌نظیر است، زیرا اولین سیستم انتقال ارزش است که توسط هیچ شخص سومی کنترل نمی ‌شود. حامیان این ارز دیجیتال سال ‌هاست ادعا می ‌کنند سیستم پولی که تحت کنترل دولت مرکزی نیست، جایگزین مناسبی برای ارزهای رایج خواهد بود، زیرا در این صورت، امنیت تامین شده، عرضه‌ ثابت بوده و از سیاست‌ های پولی فدرال در امان خواهند ماند. این امر ممکن است که در بلندمدت تحقق پذیرد.

تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین و حرکت سریع‌ بریتانیا به سمت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، سبب ایجاد آشوب در اقتصاد منطقه و گسترش ترس از سقوط نظام اقتصاد جهانی در میان اقتصاددانان شده است.

علاوه بر این مسائلی که بر بازار تاثیر می گذارد، بسیاری از اقتصاددانان پیش ‌بینی می ‌کنند که سقوط ناگهانی چندین اقتصاد بزرگ جهانی طی یک دهه گذشته، باعث ایجاد رکود اقتصادی در سطح دنیا خواهد شد. برخی از کشورها مانند ونزوئلا و زیمبابوه طی یک دهه‌ی گذشته نرخ تورم بالایی را تجربه کرده اند. این بی ‌ثباتی تا اندازه ای است که بیت کوین با وجود نوسانات شدید، در مقایسه با ارزهای رایج، جلوه‌ی بهتری دارد. از آنجایی که اقتصادهای مختلف در سراسر جهان با مشکلات روزافزونی روبرو هستند، ممکن است بسیاری از مردم را به فکر استفاده از جایگزین‌ های غیرمتمرکزی مثل بیت کوین یا بیت کوین کش برای ذخیره یا پرداخت پولشان بیندازد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location