سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شبکه‌ی لایت کوین، پاداش استخراج بلاک خود را برای ماینرها به نصف کاهش داد!

لایت‌ کوین (LTC) که در حال حاضر چهارمین ارز دیجیتال از نظر بازار سرمایه است، به تازگی پاداش بلاک خود را برای ماینرها به نصف کاهش داده است.

طبق گزارش litecoin explorer از اپراتور اسخر ماینینگ BTC.com، بلاک‌ چین لایت‌ کوین در ساعت ۱۰:۱۶ به وقت جهانی (UTC) روز گذشته به بلاک‌ ۱۶۸٫۰۰۰ رسید.

گفتنی است که این رویداد، یک آستانه‌ی بزرگ برای ماینر‌های شبکه‌ی لایت‌ کوین محسوب می‌ شود، زیرا شبکه‌ی لایت کوین به این منظور طراحی شده تا پس از هر ۸۴۰،۰۰۰ بلاک که تقریبا هر چهار سال یکبار رخ می دهد، پاداش استخراج یا ماینینگ بلاک ‌های خود را به نصف کاهش دهد.

در رویداد نصف شدن پاداش استخراج شبکه‌ی لایت کوین، پاداش استخراج برای هر بلاک از ۲۵ لایت کوین قبلی به ۱۲٫۵ لایت کوین کاهش یافته است.

با توجه به اینکه زمان لازم برای تولید هر بلاک در شبکه‌ی لایت‌ کوین حدود ۲٫۵ دقیقه می ‌باشد، می‌ توان عنوان کرد که هم اکنون در هر ۲۴ ساعت چیزی حدود ۵۷۶ بلاک تولید شده که در نتیجه‌ی آن ۷٫۲۰۰ لایت کوین وارد بازار می شود. اشایان ذکر است که ین رقم، تنها نیمی از سطح روزانه‌ی ۱۴٫۴۰۰ لایت کوین است.

در زمان نگارش این مقاله، حدود ۶۳ میلیون از کل ذخیره‌ی ۸۴ میلیون لایت‌ کوین در چرخه‌ی بازار وارد شده، و حدود ۲۱ میلیون لایت‌ کوین به ارزش ۲۰ میلیارد دلار باقی مانده که در اختیار ماینرهاست تا در آینده با یکدیگر رقابت کنند.

از اوایل سال جاری قیمت لایت کوین افزایش چشمگیری را تجربه کرد و از حدود ۳۰ دلار در ژانویه به ۱۲۰ دلار در ماه ژوئن رسید. اما از آن زمان تاکنون قیمت این ارز دیجیتال به حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

هم‌زمان با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن پاداش استخراج، هم نرخ هش شبکه‌ی لایت کوین و هم آن بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

احتمالا نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین تاثیر بسیار چشمگیری بر روی میزان مشارکت ماینر‌ها خواهد داشت، زیرا چندین دستگاه استخراج لایت کوین به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند و تامین هزینه‌ های جاری همچون هزینه‌ی برق مصرفی، دچار مشکل خواهند شد.

براساس شاخص سود ماینر‌ها که از استخر ماینینگ f2pool که کی از بزرگ‌ ترین استخر‌های ماینینگ در جهان از لحاظ نرخ هش محسوب می شود، بدست آمده است، سه دستگاه کارآمد ماینینگ لایت ‌کوین که توسط دو شرکت InnoSilicon و FusionSilicon ساخته شده‌ اند، تا پیش از تاریخ ۵ آگوست حاشیه سود ۵۵ تا ۶۰ درصدی داشتند.

سایر مدل‌ های قدیمی مانند دستگاه‌ های AntMiner L3 که توسط شرکت بیت مین ساخته شده‌اند نیز با احتساب هزینه‌ی برق معادل ۰٫۰۴ دلار برای هر کیلووات ساعت و قیمت لایت کوین قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراج، حدود ۵۰ درصد سوددهی داشتند.

با ثابت نگه داشتن تمام عوامل یاد شده، کاهش و نصف شدن درآمد ماینینگ شبکه‌ی لایت‌کوین می‌تواند به ضرر ماینرهایی که از دستگاه‌ های قدیمی استفاده می ‌کنند، منجر شود. همانطور که شیژینگ مائو (Shixing Mao)، یکی از بنیان گذاران استخر ماینینگ f2pool در یک پست اینترنتی عنوان کرد:

با وجود هزینه‌ی برق معادل ۰٫۲۶ یوآن در هر کیلوات ساعت (۰٫۰۳۷ دلار) دستگاه‌ های ماینری همچون مدل‌ های L3+ همین امشب خاموش می شوند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location