video thumb

بایننس در حال راه‌اندازی پروژه‌ای برای رقابت با لیبرای فیس‌بوک!

بایننس ، بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا، در حال راه اندازی یک پروژه‌ی بلاک چین آزاد به نام ونوس (Venus) است که با هدف توسعه استیبل کوین‌های محلی در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

در اطلاعیه ای که امروز توسط بایننس منتشر شد، این صرافی اعلام کرد که با در نظر گرفتن آمادگی بایننس چین، بلاک چین مخصوص بایننس، تعداد بالای کاربرانی که از بایننس استفاده می ‌کنند و سازوکارهای قانونی اعمال‌ شده توسط آن، آماده عرضه ونوس است.

ارتقای سطح کیفیت کنونی

صرافی بایننس اعلام کرده است در راستای این پروژه قصد دارد با دولت ها، سازمان ها، شرکت های فعال در حوزه فناوری و پروژه های بلاک چینی مشارکت داشته باشد تا یک اکوسیستم ارزی جدید توسعه دهد که هم برای کشورهای توسعه یافته و هم برای کشورهای در حال توسعه کارآمد باشد.

براساس این اعلامیه، چشم انداز بایننس ایجاد یک جامعه متحد و انعطاف پذیر است که پذیرای اعضای جدیدی باشد که به بهبود این حوزه در مقیاس جهانی کمک می کند.

بایننس چین در حال حاضر از چندین استیبل کوین دارای پشتوانه پشتیبانی می‌کند. BTCB (ارزی با پشتوانه بیت کوین) و استیبل کوین BGBP (ارزی با پشتوانه پوند بریتانیا)، از جمله این دارایی ‌ها هستند. بایننس اعلام کرده قصد دارد زیرساخت کنونی را با توجه به قوانین و چارچوب های دولتی ارتقا دهد و یک همکاری چند جانبه برای گسترش شبکه ونوس ایجاد کند.

رقابت ونوس با لیبرا

به نظر می رسد که سرمایه گذاری جدید جاه طلبانه بایننس قصد دارد که با پروژه رسانه اجتماعی فیس بوک برای راه اندازی یک استیبل کوین با پشتوانه‌ی ارز فیات به نام لیبرا رقابت کند که یک روش پرداخت جهانی است که در نرم‌افزارهای واتس اپ، پیام‌رسان فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده خواهد شد.

از انتخاب نام این پروژه یعنی ونوس (Venus) نیز می توان متوجه شد که این پروژه شباهت اسمی با لیبرا (برج میزان در اخترشناسی) و جمینای متعلق به برادران وینکلووس (برج جوزا در اخترشناسی) دارد.