video thumb

الکس کروگر: قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۱ از ۲۰،۰۰۰ دلار به ۵۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید

الکس کروگر (Alex Krüger)، اقتصاددان و تحلیلگر ارزهای دیجیتال بر این باور است که قیمت بیت کوین برای طولانی مدت در سطح ۲۰٫۰۰۰ دلار نخواهد بود.

انتظار برای رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۰٫۰۰۰ دلار

کروگر در یک پست توئیتی اعلام کرد که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۱ حداقل به ۵۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید. به گفته کروگر، عوامل مثبت بسیار مهم تر و بزرگ تری نسبت به عوامل منفی وجود دارند که می ‌توانند بر قیمت بیت کوین تاثیر داشته باشند.

در گزیده ای از این توئیت آمده است:

به نظرم در تصویر کلان تر، عوامل مثبت به طور قابل توجهی بزرگ تر از عوامل منفی می‌ باشند. به نظر من بیت کوین در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ بالاخره از ۲۰٫۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد و پس از آن، سریعا می‌ تواند به قیمت های ۳۰، ۴۰، ۵۰ هزار دلار برسد. ممکن است مدتی طول بکشد تا این اتفاق رخ دهد، بنابراین بهتر است از موج فوموی (FOMO) آن زمان لذت ببریم.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین کمتر از سطح مقاومتی و در کانال ۱۰،۰۰۰ دلار قرار دارد. بنابراین قیمت ارز دیجیتال برتر بین ۹۰۰۰ تا ۱۲،۰۰۰ دلار در نوسان است.

کاهش احتمالی قیمت به ۸٫۵۰۰ دلار

کروگر هم چنین به بحث درباره کاهش احتمالی قیمت بیت کوین به ۸٫۵۰۰ دلار پرداخت. بعضی از صاحب نظران به شکاف موجود در قراردادهای آتی CME در این سطح قیمت به عنوان نشانه ای از اصلاح احتمالی قیمت اشاره کردند.

اما به نظر کروگر، شکاف CME به عدم سطح مقاومتی یا حمایتی چشمگیر در این سطوح قیمتی اشاره ندارد. علاوه بر این، تمرکز بر شکاف های موجود اغلب اوقات باعث می‌شود توجهات از فعالیت های معامله ای بدون توقف در بازار نقدی فاصله بگیرد.

اما اگر بیت کوین به زیر ۹٫۰۰۰ دلار سقوط کند، احتمال کاهش شدید به ۸٫۵۰۰ دلار نیز وجود دارد. طبق گفته کروگر، هر روند نزولی دیگری باید به عنوان “هدیه” در نظر گرفته شود، چرا که یک فرصتی خرید برای آماده سازی برای روندهای صعودی آینده فراتر از سطح فعلی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

موانع موجود برای بالاترین قیمت بیت کوین

اگرچه نشانه های موجود نشان دهنده‌ی روند صعودی بیت کوین در بلندمدت می ‌باشند، اما کروگر بر این باور است که موانع قابل توجهی بر سر راه بیت کوین وجود دارد.

لازم به ذکر است که سودآوری ماینرها تا زمانی که عملکرد قیمت بیت کوین مثبت بماند، نیز بالاست. بنابراین، غیرممکن نیست که ماینرها به هودل کردن نه تنها به خاطر سود ، بلکه به خاطر افزایش درآمد خود بپردازند تا هزینه اجرای نودها را پوشش دهد.

با این حال، اگر این سودآوری باعث ورود ماینرهای بیشتر شود، منجر به افزایش نرخ هش و سختی ماینینگ می‌ شود. گفتنی است که وجود ماینرهای بیشتر در بازار صعودی به معنای حاشیه سود کمتر است، بنابراین شرکت کنندگان عرصه ماینینگ مثل گذشته به هودل کردن نمی ‌پردازند.