video thumb

کاندیدای پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده: “من طرفدار ارزهای دیجیتال هستم”

دکتر ران پاول (Ron Paul)، آزادیخواه اهل تگزاس که سابقا کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده نیز بوده است (سه مرتبه در طول سال‌های ۱۹۸۸، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) در مصاحبه‌ای در مورد نظر خود در رابطه با فناوری بلاک‌ چین و ارزهای دیجیتال صحبت کرد. علاوه بر این، یک روز پیش از این مصاحبه، وی بیانیه‌ای در رابطه با خدمات بعدی فدرال رزرو نیز منتشر کرده است.

بلاک چین و ارزهای دیجیتال

اظهارات دکتر پاول در این مصاحبه‌ طی برنامه‌ای با نام «Squawk Alley» منتشر شد.

زمانی که از وی در مورد با ارز دیجیتال شرکت فیس ‌بوک سوال شد، وی پاسخ داد که هیچ اطلاعی در مورد لیبرا ندارد، اما باید این حرف‌ها را در رابطه با بلاک ‌چین و ارزهای دیجیتال بگوید:

من به طور کامل طرفدار ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک ‌چین هستم، زیرا رقابت بین ارزها را دوست دارم. من خواستار حداقل میزان قانون ‌گذاری هستم. نمی‌دانم که چه اتفاقی برای ارزها دیجیتال می افتد؛ فکر می‌کنم که ایده‌ی بزرگی هستند و در این زمینه تنها یک قانون دارم: هیچ کلاهبرداری در کار نباشد!

خدمات جدید فدرال رزرو

بانک مرکزی ایالات متحده با نام فدرال رزرو(Federal Reserve)  از طریق یک اطلاعیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که این بانک «برای پشتیبانی از پرداخت ‌های آنی و تسویه‌ حساب خدمات مرتبط در ایالات متحده، قرار است یک سرویس جدید تحت نام FedNow توسعه دهد».

سازمان غیردولتی کمپین آزادیخواهی که توسط ران پاول تاسیس شده و هدف آن تکریم قانون اساسی ایالات متحده است، با صدور بیانیه‌ای از طرف ران پاول، رئیس خود در رابطه با سرویس جدید FedNow عنوان کرد:

«مصرف‌کنندگان در حال حاضر گزینه‌ های زیادی برای انجام عملیات پرداخت لحظه‌ای در اختیار دارند، بنابراین تصمیم فدرال رزرو برای توسعه و راه‌اندازی یک سرویس جدید که با هدف تسریع پرداخت‌ های داخلی توسط بانک مرکزی راه ‌اندازی و کنترل می ‌شود، و آنچه که جان برلائو (John Berlau)، مدیر ارشد یک موسسه‌ی رقیب FedNow نام‌ گذاری کرده است، تنها یک تلاش بی‌ نتیجه خواهد بود».

یک سیستم پرداخت لحظه‌ای که توسط فدرال رزرو راه ‌اندازی و کنترل می ‌شود، باعث از بین رفتن گزینه‌ های مشابه موجود در موسسات خصوصی خواهد شد، که در نهایت باعث می ‌شود که مصرف‌ کننده تنها یک گزینه‌ی دولتی برای انجام آنی پرداخت‌ های خود در اختیار داشته باشد. این وضعیت برای مصرف ‌کنندگان و کارآفرینان خوشایند نخواهد بود، اما برای بوروکرات ‌های تشنه‌ی قدرت فدرال رزرو بسیار خوب است، افرادی که بدون هیچ تردیدی از سرویس FedNow برای کمک به “محافظت” از سیستم ارزهای فیات فدرال رزرو در برابر حضور رقبایی همچون ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد.