سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

رقابت بانک مرکزی چین با لیبرای فیس بوک برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال

منابع رسمی عنوان می کنند که بانک خلق چین (PBoC) تقریباً آماده است تا ارز دیجیتال با پشتوانه‌ دولت خود را راه اندازی کند. طبق گزارشی از پورتال خبری انگلیسی زبان CPC، خبرگزاری China Daily همچنین عنوان کرده که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین به نام CBDC ممکن است تحت تأثیر پرده برداری از ارز دیجیتال برنامه ریزی شده‌ی فیس بوک به نام لیبرا قرار گرفته باشد.

“الهام گرفتن از لیبرا”

مو چانگ هان (Mu Changchun)، قائم مقام بانک مرکزی چین عنوان کرد که پس از پنج سال تحقیق و بانک مرکزی چین تقریباً آماده است تا ارز دیجیتال خود به نام CBDC را راه اندازی کند.

آزمایشات برای این ارز در حال انجام است و گزارش شده است که این موسسه، رویکردهای مختلفی را برای این پروژه به معرض آزمایش می گذارد. اگر اوضاع به آرامی پیش برود، بانک مرکزی چین انتظار دارد که بتوانداین ارز را زودتر از لیبرای فیس بوک به بازار عرضه کند.

همچنین گزارش شده که اخباری که اخیراً منتشر شده است، بر طرح اصلی بانک مرکزی چین برای CBDC برنامه ریزی شده خود تأثیر گذار بوده است.

یانگ دونگ (Yang Dong)، مدیر مرکز تحقیقات فناوری مالی و امنیت سایبری در دانشگاه رنمین (Renmin) چین در گفتگو با China Daily عنوان کرد که اخبار مربوط به لیبرا باعث ایجاد بحث در میان قانون گذاران چینی شده و طراحان این پروژه را به جلب همکاری و مشارکت بیشتر موسسات غیردولتی در جهت توسعه و فرآیند انتشار‌ این ارز تشویق کرده است. وی در ادامه اظهار داشت:

با درس گرفتن از لیبرای فیس بوک می توان گفت که “آزمایش های بیشتری پیش از راه اندازی رسمی CBDC چینی مورد نیاز می باشد.”

یانگ ضمن فاش نکردن نام های خاص، عنوان کرد که آغاز دور بعدی آزمایش های CBDC، هم بانک مرکزی و هم شرکت های خصوصی و دولتی را درگیر خواهد کرد و این آزمایش ها بر روی برنامه های غیر دولتی و برون مرزی متمرکز خواهند شد

انتظار می رود که CBDC با تأثیرات مثبت زیادی همراه باشد

شائو فوجون (Shao Fujun)، رئیسUnionPay چین و رئیس اسبق PBOC در گفتگو با China Daily عنوان کرد که CBDC “تأثیرات مثبت زیادی به همراه خواهد داشت که از جمله‌ی آنها عبارتند از: پیگیری گردش مالی در فعالیت های اقتصادی و حمایت از ایجاد سیاست های پولی.”

وی در ادامه خاطرنشان کرد که با این وجود، این سیاست با چالش هایی از جمله هماهنگی جهانی در رابطه با سیاست های پولی و نرخ ارز روبرو می باشد.

یک مقام رسمی بانک مرکزی که نمی خواست نام خود را فاش کند، اظهار داشت: پول دیجیتال رایج چین توسط PBoC کنترل می شود و صد در صد توسط موسسات ذخایر تجاری پشتیبانی می شود. گفتنی است که در نتیجه‌ی آن، شهروندان قادر خواهند بود این ارز را در موسسات تجاری مبادله کنند.

مو در ادامه عنوان کرد که در حال حاضر، چندین موسسه مختلف تعیین شده برای توسعه CBDC و زیرساخت های پرداخت الکترونیکی، در حال طی کردن مسیرهای مختلف فنی می باشند.

وی افزود که ساختار سازمانی CBDC تا حدی شبیه به ساختار لیبرا می باشد.

همانطور که قبلا نیز گزارش شد ، بایننس، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در حال راه اندازی یک پروژ‌ه‌ی بلاک چین با تمرکز بر توسعه‌ی استیبل کوین های بومی در سراسر جهان می باشد که به نظر می رسد قصد دارد تا به طور مستقیم با لیبرا رقابت کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location