video thumb

پیتر شیف: قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار نمی‌رسد!

پیتر شیف که از جمله سرمایه داران بزرگ در زمینه بازار طلا و البته مخالف بیت کوین به حساب می آید، طی سخنانی اعلام کرد که قیمت این ارز دیجیتال هیچگاه به ۵۰ هزار دلار افزایش نخواهد یافت. وی که این اظهارات را در جریان یک چالش به راه افتاده در فضای شبکه های اجتماعی مطرح کرده، در عوض اطمینان داد که قیمت طلا به بالای ۵ هزار دلار افزایش یافته و از منظر افزایش قیمت سرمایه های موجود در بازار، این فلز گزانبها گوی سبقت را از دستان بیت کوین خواهد ربود.
شیف همچنین در مناظره خود با «جو کرنن» که به میزبانی شبکه تلویزیونی CNBC برگزار شد، گفت: پیش از به وجود آمدن بحران مالی سال ۲۰۰۸، زمانی که من برای مناظره به شبکه تلویزیونی CNBC دعون شدم، «جو» از توسه من برای خرید طلا انتقاد کرد. جو در خصوص ایجاد بازار خرسی برای طلا اشتباه فکر می کرد و الان هم وی در خصوص گاوی شدن بازار بیت کوین اشتباه می کند، سخنانی که کرنن آنها را تایید کرده و تاکید کرد به نظر می رسد قیمت طلا در مسیر قرار گرفتن در جهت رسیدن به ۵ هزار دلار است. البته «تام لی»، از دیگر شرکت کنندگان مشهور در این مناظره و از بنیانگذاران شرکت مشاورین جهانی «فاند استرات» با رد این اظهارات کرنن، آنها را جملاتی بیش از حد احساسی و حساب نشده خواند.
در پی این اظهارات لی، کرنن بار دیگر بر مواضع قبلی خود تاکید کرده و گفت که از نظر وی، بیت کوین هیچگاه به قیمت ادعا شده جو و لی نخواهد رسید.
وی افزود: پیش بینی من در خصوص قیمت طلا به نسبت حدس شما در خصوص افزایش قیمت بیت کوین، بسیار به واقعیت نزدیک تر است. قیمت طلا حداقل به ۵ هزار دلار افزایش خواهد یافت، ولی بیت کوین هیچ گاه رنگ ۵۰ هزار دلار را به خود نخواهد دید.