video thumb

کاهش ۲۸ درصدی قدرت استخراج لایت کوین پس از رویداد نصف شدن پاداش استخراج!

بر اساس گزارشات، داده های شبکه لایت کوین نشان دهنده‌ این است که بسیاری از ماینرهای لایت کوین (LTC) که برای تأمین امنیت بلاک چین و رقابت برای دریافت پاداش بلاک فعالیت می کنند، در حال خاموش کردن دستگاه های خود هستند.

بر اساس داده‌های استخر استخراج BTC.com، پس از خروج ماینرها از شبکه لایت کوین، سختی شبکه این ارز که روز ۴ آگوست یعنی یک روز قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراج، ۴ آگوست ۱۵٫۹۳ میلیون بوده در تاریخ ۲۲ آگوست به ۱۱٫۴۰ میلیون کاهش یافته است. همچنین قدرت هش شبکه لایت کوین نیز ۲۸ درصد کاهش یافته است.

سختی استخراج شبکه لایت کوین به گونه ای طراحی شده که به طور خودکار هر ۲۰۱۶ بلاک را تقریبا هر ۴ روز یکبار تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که تولید هر بلاک در مدت زمان ۲٫۵ دقیقه ثابت مانده است.

با کاهش ۲۸ درصدی قدرت هش شبکه، در حال حاضر قدرت هش لایت کوین به کمترین مقدار اندازه‌ گیری‌ شده از ۲۹ آوریل رسیده است. BTC.com تخمین می زند که، سختی شبکه طی چرخه اصلاح بعدی که در حدود دو روز دیگر صورت می ‌گیرد، چهار درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

همچنین، میانگین چهار روزه قدرت هش شبکه بیت کوین نیز از ۴۵۶ تراهش بر ثانیه در تاریخ ۴ آگوست، به ۳۲۶ تراهش بر ثانیه در تاریخ ۲۲ آگوست کاهش یافته است، بدین ترتیب میانگین سه روزه سختی شبکه لایت کوین با کاهشی ۲۸ درصدی مواجه شده است.

طبق داده‌های توزیع قدرت هش شبکه لایت کوین، در حال حاضر استخر استخراج Poolin،  بیست و سه درصد از قدرت پردازشی شبکه را به خود اختصاص داده است و F2pool و Antpool نیز در رده‌ های بعدی قرار دارند.

با وجود نصف شدن پاداش استخراج شبکه و رسیدن آن به ۱۲٫۵ لایت کوین برای هر بلاک که ۵ آگوست انجام شد، کاهش علاقه‌ی ماینرها به این ارز دیجیتال نیز تعجب آور نباشد، چرا که این میزان پاداش متناسب با هزینه‌ های آنها نمی باشد.

اطلاعات F2pool نشان می دهد که ماینرهای InnoSilicon و FusionSilicon، سودآورترین ماینرهای شبکه لایت کوین هستند که در حال حاضر و با توجه به کاهش بهای این ارز، سودی ۱۰ الی ۲۰ درصدی دارند. قیمت لایت کوین پیش از رویداد نصف شدن پاداش استخراج ۹۳ دلار بود که در حال حاضر به ۷۳ دلار کاهش یافته است.

با توجه به داده‌های F2pool، با فرض اینکه برق مورد نیاز برای ماینرها ۰٫۰۴ دلار در هر کیلووات ساعت باشد، تخمین زده می شود که این مدل ها سود روزانه بین ۰٫۲۰ و ۰٫۵۰ دلاری را به دست آورند. گفتنی است که با توجه به قیمت فعلی لایت کوین، تجهیزات استخراج قدیمی تر مانند AntMiner L3 و L3+ نیز دارای سود روزانه ۰٫۰۱ دلاری‌ هستند.

لازم به ذکر است که لایت کوین در حال حاضر در رده‌ی پنجم ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.