video thumb

آغاز شراکت شرکت آماتن ژاپن با Aelf برای صدور کارت های هدیه بلاک چینی

شرکت Amaten که به عنوان بزرگترین شرکت تولید و صدور کارت های هدیه اعتباری در ژاپن فعالیت می کند از صدور کارت های اعتباری توکنی جدید خود با همکاری شرکت بلاک چینی Aelf خبر داد.
بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه بریتانیایی وردیکت، شرکت Aelf به عنوان شریک تجاری آماتن یکی از ۳۰ شرکت ارائه دهنده خدمات بلاک چین در چین بوده که دارای گواهی رسمی کار از موسسه استاندارد سازی تکنولوژی های الکترونیک این کشور بوده و قرار است کار صدور کارت های هدیه مبتنی بر بلاک چین را بر عهده بگیرد. آماتن قرار است چارچوبی در راس پلتفرم Aelf بسازد که از آن برای توکنی سازی کارت های هدیه و قادر سازی آنها به انجام مبادلات مالی و مدیریت دارایی ها در شبکه بلاک چین استفاده خواهد شد.
دو شرکت آماتن و Aelf هدف خود از راه اندازی سیستم صدور این نوع از کارت های هدیه را کاهش کلاهبرداری ها در این زمینه عنوان کرده اند.
تام کانازاوا، مدیر عامل آماتن معتقد است که استفاده از این تکنولوژی در صدور کارت های هدیه انحصاری بوده و منجر به انطباق پذیری اکثری سیستم های مالی با جهان دیجیتال خواهد شد.
وی گفت: من معتقدم که صنعت کارت های هدیه می تواند نمونه بارزی از کاربرد بلاک چین باشد. این دو (صنعت) اساسا مکمل یکدیگر هستند.
بنا به گزارش وردیکت، صنعت کارت های هدیه رقمی حدود ۳۴۰ میلیارد دلار از ارزهای جهان را به خود تخصیص داده که سهم ژاپن از این صنعت در ژاپن حدود ۲۱ میلیارد دلار است. البته طرح آمانن برای تولید و صدور کارت های هدیه بلاک چینی تنها منحصر به ژاپن نیست. این شرکت قصد دارد این نوع کارت هدیه را به زودی در کشورهای دیگر جهان از جمله کره جنوبی و چین نیز ارائه دهد.
لازم به ذکر است آماتن نخستین و بزرگترین شرکت فعال در زمینه صدور کارت های هدیه در ژاپن محسوب می شود که فعالیت خود در این زمینه را از سال ۲۰۱۲ آغاز نموده است. این شرکت موفق شد سال گذشته میلادی بیش از ۱ میلیون تراکنش مالی انجام شده با استفاده از کارت های هدیه آماتن را به ثبت برساند. همچنین، این شرکت دارای ۱۳۲ هزار کاربر فعال است و با اتصال به شبکه بانک ی جهانی، امکان استفاده از این کارت های هدیه را برای تمامی کاربران خود در چندین کشور جهان فراهم آورده است.