video thumb

امیدواری استخراج‌ کنندگان بیت کوین نسبت به صعودی شدن روند بازار!

لیست عناوین این مطلب

طبق گفته شرکت تحلیل داده های Skew Markets، استخراج کنندگان بیت کوین نسبت به صعودی شدن روند بازار بسیار خوش بین هستند.

این گروه تحلیلی که در لندن مستقر می باشد، توضیح داد که استخراج کنندگان در حال افزایش ظرفیت خود برای استخراج بیت کوین هستند که این رفتار معمولا نشان دهنده افزایش انگیزه آنها برای استخراج است. دلیل آنها برای این افزایش ظرفیت و قدرت، این است که آنها احساس می کنند بازار افزایشی خواهد شد. ماینرها معتقدند که می توانند ارزهایی که به تازگی استخراج کرده اند را با یک قیمت بالاتر به فروش برسانند.

این احساس نسبت به صعودی بودن قیمت، ناشی از رویدادی است که طی سال آینده رخ خواهد داد. طی این رویداد، پاداش استخراج بیت کوین از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ کاهش پیدا می کند. در این شرایط، استخراج کنندگان برای تامین امکانات استخراج و تامین هزینه برق، نیاز به پرداخت حداقل همین هزینه های جاری خواهند داشت. در چنین شرایطی تنها افزایش قیمت بیت کوین می تواند به استخراج کنندگان کمک کند تا بتوانند به فعالیتشان ادامه دهند. علاوه بر این، آنها می توانند از قبل بیت کوین جمع آوری کرده و آنها را در ازای افزایش تقاضای بازار به فروش برسانند.

Skew نوشت: هنوز مشخص نیست که چرا استخراج کنندگان برای افزایش ظرفیت خود جهت رویداد نصف شدن پاداش استخراجی که در سال آینده رخ می دهد، تا این اندازه عجله می کنند. آنها یا باید از قدرت رقابت خود یا افزایش قیمت ها اطمینان کافی داشته باشند.

نرخ هش جدید

اظهارات Skew اندکی پس از این که نرخ هش شبکه بیت کوین در هفته‌ی جاری به بالاترین سطح خود رسید، منتشر شد. استخراج کنندگان شخصی تجهیزات خود را ارتقاء داده اند. تجهیزات برق بیشتری مصرف می کنند و به نوبه خود معادله های ریاضی پیچیده بیشتری را که برای استخراج بیت کوین مورد نیاز است، حل می کنند. در حقیقت، نرخ هش بالاتر به معنای هزینه عملیاتی بیشتر است. این مسئله، نشان دهنده‌ی این است که استخراج کنندگان اطمینان دارند که در دراز مدت سود بیشتری کسب می کنند.

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مشهور در صنعت بیت کوین، شاخصی را با عنوان “روبان سختی بیت کوین” به منظور تجمع و افزایش استخراج کنندگان در برابر نوسانات نرخ هش و سختی استخراج ارائه داده است. وو خاطرنشان کرد که افزایش قیمت بیانگر این است که استخراج کنندگان عجله ای برای فروش ارزهای خود ندارند. این بدان معنی است که آنها به لطف داشتن نقدینگی کافی، هنوز می توانند عملیات استخراج خود را انجام دهند. بنابراین بازار نقطه ای بیت کوین با فشار فروش کمتری روبرو است.

وی گفت: کاهش فشار فروش اجازه می دهد تا قیمت ثابت شده و سپس صعود کند.

تقاضا باید افزایش یابد

با توجه به تمایل استخراج کنندگان به جمع کردن بیشتر بیت کوین، عرضه بیت کوین کاهش می یابد و تقاضا نقش مهمی را در تعیین میزان سودآوری استخراج بر عهده دارد. در صورت عدم تقاضا، استخراج کنندگان نیاز دارند که بیت کوین های خود را با نرخ کمتری به فروش برسانند. در این صورت قیمت ها کاهش خواهند یافت و بدین ترتیب استخراج کنندگان مجبور می شوند که دستگاه های استخراج خود را خاموش کنند که این مسئله به معنای افت نرخ هش می باشد.

به گفته لوئیس هورا، دکترای اقتصاد از دانشگاه وایادولید، پیش بینی های کوتاه مدت می تواند میزان تقاضای بیت کوین را هدایت کند. این بدان معنی است که ارزهای دیجیتال می توانند بی ثبات باقی بمانند مگر آنکه سرمایه گذاران قصد افزایش دامنه سرمایه گذاری خود را داشته باشند.

هورا در مطالعات خود نوشت: “بیت کوین به عنوان یک کالای امن یا یک کالای مبادله ای مورد تقاضا قرار نمی گیرد.” وی گفت: “در کوتاه مدت، گمانه زنی ها تا حد زیادی تقاضا برای بیت کوین را تحت تاثیر قرار می دهد. در درازمدت، تقاضا ممکن است توسط قراردادهای آتی بیت کوین به عنوان ابزاری برای مبادله هدایت شود.”

به نظر می رسد، استخراج کنندگان به لطف تحولات اخیر در مورد پذیرش این ارز در وال استریت، به پتانسیل بیت کوین در بلندمدت اعتقاد پیدا کرده اند.