video thumb

بایننس، سرویس وام‌دهی ارزهای دیجیتال را با سود سالانه ۱۵٪ راه‌اندازی می‌کند!

بایننس، یکی از بزرگ ترین صرافی ‌های ارزهای دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات، یک کسب‌وکار اعطای وام برای جذب سپرده های مشتریان راه اندازی کرده است.

بایننس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سرویس «وام‌ دهی بایننس» از ۲۸ آگوست ساعت ۶:۰۰ به وقت جهانی به صورت اولیه در دسترس خواهد بود. در ابتدا، کاربران می ‌توانند ارزهای USDT (ارزی دیجیتال با پشتوانه دلار)، اتریوم کلاسیک و BNB را با نرخ سود مشخص در اختیار دیگران قرار دهند. پرداخت سود سپرده‌ ها از ۲۹ آگوست تا ۱۱ سپتامبر انجام خواهد گرفت.

نرخ سود سالیانه برای وام‌ ها با سررسید ثابت ۱۴ روزه، برای BNB و USDT و اتریوم کلاسیک به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۷ درصد تعیین شده است.

بایننس محدودیت ‌هایی برای ورود توکن‌ ها به این سرویس در نظر گرفته است. این محدودیت‌ ها برای BNB، دویست هزار سکه، برای USDT، پنج میلیون سکه و برای اتریوم کلاسیک ۲۰٫۰۰۰ سکه است. در صورتی که محدودیت‌ های نامبرده پر شوند، سود پرداختی بایننس برای BNB و USDT و اتریوم کلاسیک به ترتیب ۱٫۱۵۰، ۱۹٫۱۷۸ و ۵۳ واحد خواهد بود؛ این میزان سکه در زمان نگارش این مقاله ۵۰،۰۰۰ دلار ارزش دارند.

هر حساب کاربری در بایننس قادر به اعطای میزان محدودی ارز خواهد بود؛ این یعنی هر حساب‌ کاربری می‌تواند ۵۰۰ BNB و ۱ میلیون USDT و ۱٫۰۰۰ اتریوم کلاسیک وام اعطا کند.

در این بین، پلتفرم تبادلات مارجین بایننس که به تازگی راه اندازی شده است، از کاربرانی که BNB و USDT قرض می ‌گیرند سود سالانه‌ی ۱۰۹ و ۱۰٫۰۳۷۵ درصدی دریافت می ‌کند و تنها چند ساعت قبل از اعلام خبر آغاز خدمات وام‌ دهی، بایننس در وب‌سایت خود اعلام کرد که از ۲۷ آگوست نرخ سود سالیانه مارجین برای اتریوم کلاسیک را از ۷٫۳ درصد به ۱۴٫۶ درصد افزایش می دهد.

بایننس همچنین اعلام کرد که دائما در حال بررسی توکن‌ ها و ارزهای جدید برای اضافه کردن به محصولات پشتیبانی شده در سرویس وام ‌دهی خود است. بررسی این توکن‌ها و ارزها نیز بسته به تقاضای کاربران خواهد بود؛ ارزهای جدید روز دوشنبه هر هفته اعلام و و روز چهارشنبه برای پذیره نویسی در دسترس قرار می گیرد.

با توجه به صحبت‌های «چانگپنگ ژائو»، مدیرعامل بایننس، در رویداد اخیری که در لندن برگزار شد، آغاز فعالیت این سرویس وام‌ دهی چندان تعجب آور نبود.

لازم به ذکر است که راه اندازی سرویس وام ‌دهی بایننس بخشی دیگر از برنامه‌های توسعه کسب‌ و کار آن است که به ‌دنبال ارائه تبادلات مارجین در ماه جولای آغاز به کار کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده که برنامه هایی برای افزودن قراردادهای آتی به پلتفرم خود دارد.