video thumb

تلاش برای اسلامی سازی مقررات مالی اتریوم

موسسه مشاورین فعال در زمینه حقوق اسلامی «امانیه» از ایجاد ساز و کاری ویژه برای ارز دیجیتال اتریوم جهت سازگاری مبادلات این ارز دیجیتال با احکام و شریعت اسلامی خبر داد.
بر اساس این گزارش، موسسه امانیه با انتشار مطلبی در همین خصوصو در وب لاگ رسمی خود، از آغاز همکاری مشترک با بنیاد اتریوم جهت تاسیس یک پلتفرم مبادلات سازگار با احکام و موازین دین مبین اسلام خبر داده و با انتشار سند پیشنهادی خود که گفته می شود روش کاری اتریوم را با موازین شرعی و قانونی اسلامی سازگار خواهد ساخت را منتشر کرده است.
بر اساس مطالب مندرج در وایت پیپر ارائه شده توسط موسسه امانیه، برخی موارد غیر مشخص مالی در سیستم اجرایی اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال وجود دارند که از سویی، جزئی از اصول کاری این دسته ارزها بوده و از سوی دیگر، به شدت با احکام اسلامی منافات دارند.
بخش دیگری از این سند منتشر شده به این مطلب پرداخته است که استخراج ارزهای دیجیتال برای مسلمانان حلال شمرده می شود و یا تجارت و مبادله آنها و یا مواردی همچون قراردادهای آینده و استفاده از DApps؟
فرضیه پژوهش انجام شده توسط این موسسه این بوده است که در صورت انطباق مقررات مالی اتریوم با احکام اسلامی، جامعه مسلمانان جهان رویکردی مثبت به استفاده و کار با این ارز دیجیتال خواهند داشت. به گفته کارشناسان این موسسه، این اقدام همچنین منجر به رشد و توسعه احکام اسلامی ابداع قراردادهای هوشمند و DAppsهای سازگار با این احکام خواهد شد.