video thumb

عرضه‌ی توکن هواداری توسط باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید که در بخش حرفه ای لیگ فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا بازی می کند، با پلتفرم بلاک چین Socios.com به منظور راه اندازی اکوسیستم توکن هواداران خود همکاری می کند.

گفتنی است که این خبر در یک بیانیه مطبوعاتی با کوین تالگراف به اشتراک گذاشته شد.

توکن هواداری اتلتیکو

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، سوسیوس نرم‌ افزاری مبتنی بر بلاک چین است که خود را نمونه توکن‌ سازی شده از نرم‌ افزار مدیریت جمعیت رئال مادرید و بارسلونا توصیف کرده است (سوسیوس در زبان اسپانیایی به معنی عضو یا شریک است).

پلتفرم رای ‌گیری سوسیوس که به‌ وسیله توکن ‌ها کار می ‌کند و اپلیکشین موبایل مبتنی بر بلاک چین، توسط chiliZ اداره می ‌شود که شرکتی است که تحت حمایت شرکت های بزرگی نظیر صرافی بایننس و شرکت سرمایه‌ گذاری «اوکی بلاک چین» (OK Blockchain) قرار دارد.

اتلتیکو دو مادرید در رده بندی باشگاه های یوفا برای فصل جاری به مقام چهارم رسید و بالاتر از باشگاه هایی نظیر یوونتوس (۵) ، آرسنال (۹) ، چلسی (۱۲) و آژاکس (۲۰) قرار گرفت.

این باشگاه اعلام کرد که سوسیوس و اتلتیکو دی مادرید، توکن‌ های هودارانش را با نام باشگاه و از طریق «عرضه توکن‌های هواداران (FTO)»در پاییز سال جاری راه اندازی خواهد شد و همچنین این توکن‌ ها در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این توکن به ارزش ۲ یورو، یک دارایی دیجیتالی خواهد بود که حق رای را به هواداران اتلتیکو اعطا می کند و با استفاده از این امکان، را قادر می ‌سازد تا در رای ‌گیری ‌هایی که به ‌وسیله نرم‌ افزار تلفن‌ همراه انجام می‌ گیرند شرکت کنند؛ توکن ها همچنین به طرفداران امکان دسترسی به کالاها، پاداش ها و بازی ها را می دهد.

بیش از یک میلیارد کاربر ارزهای دیجیتال

در حالی که توکن‌ های هوادارای بر روی پلتفرم سوسیوس مورد استفاده قرار می‌ گیرند، از نقطه نظر فنی عملکردشان بر یک روی زنجیره‌ جانبی جداگانه و تایید‌ شده است، جایی که هر کلوپ هواداری برای هر باشگاه به ‌عنوان یک نود با اثبات صلاحیت، بر روی chilliZ فعالیت می‌ کنند.

زنجیره جانبی به‌ وسیله توکن‌ های ویژه chilliZ به نام chz کار می‌ کنند که نوعی توکن کابردی مبتنی بر اتر (ERC20) می باشد.

گفتنی است که اتلتیکو مادرید نیز به جمع سایر تیم های مهم فوتبال که قبلاً با این پلتفرم همکاری داشتند، می پیوندد که از جمله‌ی آنها عبارتند از: وست هام یونایتد که در لندن مستقر می باشد، باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن در فرانسه و یوونتوس ایتالیا.

الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus)، مدیرعامل و بنیان گذار سوسیوس اظهار داشت که با پیوستن باشگاه‌های بزرگی نظیر اتلتیکو مادرید به آنها، وی قصد دارد که پایگاه کاربران این پلتفرم را به بیش از یک میلیارد نفر برساند که همه‌ی این کاربران سرانجام کاربران ارزهای دیجیتال خواهند شد.

کوین تلگراف در ماه جولای گزارشی از رشد روزافزون توکن‌ سازی در صنعت ورزش منتشر کرد. علاوه بر سوسیوس، پلتفرم‌ های دیگری نظیر «یو تراست» (Utrust) نیز در این حوزه فعالیت می‌ کنند و با باشگاه‌هایی نظیر بنفیکا در کشور پرتغال در خصوص پرداخت‌ های ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش بلیت و محصولات تبلیغاتی‌ همکاری دارند.

در ماه آگوست نیز باشگاه فوتبال منچستر سیتی از همکاری با استارتاپ بلاک چینی ویژه‌ی بازی های فوتبال در کره جنوبی به نام سوپربلاک (Superbloke) خبر داد.