سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دیدار مقامات بانک‌های مرکزی با بنیان‌گذاران لیبرا در سوئیس!

مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و ۲۵ بانک مرکزی در جهان برای ارزیابی خطرات ثبات مالی لیبرا با مقامات این پروژه ملاقات می کنند.

گفتمان بانک مرکزی اروپا برای به چالش کشیدن لیبرا

روزنامه فایننشال تایمز چندی پیش گزارش داد که نمایندگان لیبرا در تاریخ ۱۶ سپتامبر (دیروز) با کمیته پرداخت و زیرساخت های بازار (CPMI) که بخشی از بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) است، در سوئیس دیدار می کنند.

کمیته پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار که تعیین کننده استاندارد بین المللی BIS و عضوی از هیئت ثبات مالی می باشد، از ۲۸ بانک عضو تشکیل شده است که از آن جمله می توان به بانک مرکزی انگلیس، دویچه بانک آلمان و بانک مرکزی فدرال رزرو نیویورک اشاره کرد.

براساس این گزارش، از زمانی اعلام راه اندازی پروژه‌ی لیبرا توسط فیس بوک در تاریخ ۱۸ ژوئن، این رویداد نخستین رویارویی بزرگ بین بنیان گذاران لیبرا و سیاست گذاران جهانی خواهد بود.

بانک مرکزی اروپا برنامه های ارزهای دیجیتال خود را دارد

بنو کوئور (Benoit Coeure)، مدیر اجرایی بانک مرکزی اروپا که بنا بر گزارش ها رئیس این نشست در بازل خواهد بود، اخیراً اظهار داشت که احتمال تایید فعالیت لیبرا در اتحادیه اروپا توسط هیئت تصمیم گیرنده، بسیار زیاد خواهد بود.

کوئور در نشست وزرای اقتصاد در هلسینکی که در تاریخ ۱۳ سپتامبر برگزار شد، اظهار داشت که زمان آن رسیده تا قانون ‌گذاران ‌نظر ما در خصوص یک ارز دیجیتال که توسط بانک‌های مرکزی عرضه می ‌شود را جدی بگیرند. به‌گفته رویترز این اظهارنظر کوئور می‌ تواند چراغ سبزی برای عرضه این ارز توسط بانک مرکزی اروپا باشد.

طبق گفته کوئور، بانک مرکزی اروپا قبل از راه اندازی لیبرا، بر روی پروژه ارز دیجیتال خود کار می ‌کرده، اما چیزی را افشا نکرده است. پیش بینی می شود این اعدام در ماه اکتبر گزارشی از ارزهای مجازی را به وزرای دارایی G7 ارائه داده و در اختیار وزیران دارایی G7 قرار دهد.

در همان نشست در هلسینکی، برونو لو مایر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اظهار داشت که اروپا باید ارز دیجیتالی عمومی خود را در نظر بگیرد تا بتواند لیبرا را به چالش بکشد. لو مایر با تأکید بر نگرانی های خود در مورد لیبرا، ادعا کرد که طی ماه آینده در خصوص انتشار “یورو کوین” با همتایان خود در این قاره بحث خواهد کرد.

پیش از این، بانک مرکزی اروپا هشدار داده بود که خدمات مالی ارائه شده توسط شرکت های بزرگی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون می تواند خطرات جدیدی را برای بخش بانکی ایجاد کند.

همچنین، توماس هیلمان، نماینده پارلمان آلمان نیز در تاریخ ۱۳ سپتامبر اظهار داشت که دولت این کشور، پروژه هایی مانند لیبرا را ممنوع خواهد کرد و ادعا کرد که مقامات آلمان قصد ندارند که به استیبل کوین های خصوصی اجازه ورود به بازار را بدهند.

گفتنی است که فیس‌بوک لیبرا را طراحی کرده تا پول را دموکراتیزه کند و فرمتی را مستقل از هر کشوری به وجود آورد، اما همین نکته مقامات و منتقدان را نگران کرده است. اگرچه لیبرا یک استیبل کوین است که باید ثبات قیمت را ارائه داده و یا توسط دارایی‌های ذخیره شده پشتیبانی شود، اگر به مرحله رشد سریع برسد نفوذ زیادی را برای فیس‌بوک و انجمن لیبرا به همراه خواهد آورد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location