video thumb

پیوستن بانک سنگاپوری OCBC به شبکه‌ی بلاک چین جی‌پی‌مورگان!

اوسی‌بی‌سی بانک (OCBC)، اولین بانک سنگاپوری شد که به شبکه بلاک چین بین بانکی بین بانکی جی پی مورگان چیس پیوست. براساس گزارش Business Times سنگاپور، در حال حاضر ۱۳۴ بانک از منطقه آسیا- اقیانوسیه در شبکه اطلاعات بین بانکی (IIN) شرکت می کنند.

گفتنی است که OCBC، دومین بانک بزرگ در جنوب شرقی آسیا از نظر میزان دارایی است و در میان موسسات مالی بزرگ آسیا- اقیانوسیه جای گرفته است.

اوسی‌بی‌سی بانک، شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است، که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌ گذاری، مدیریت سرمایه‌ گذاری و خدمات بیمه را ارائه می‌ نماید.

اوسی‌بی‌سی بانک در سال ۱۹۳۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای عملیات در آسیای جنوب شرقی، ژاپن، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد و بیشترین شعبه خارجی آن با ۴۱۱ شعبه بانک، در اندونزی قرار دارند. شعبه مرکزی این بانک در سنگاپور قرار دارد و سهام آن در بازار بورس سنگاپور معامله می‌ شود.

۳۴۳ بانک از سال ۲۰۱۸ تاکنون به شبکه جی پی مورگان پیوسته اند

از سال ۲۰۱۸ به طور کلی ۳۴۳ بانک به IIN ملحق شده اند. بزرگترین بلوک ملی شبکه، ژاپن است که ۸۰ بانک در آن مشارکت می کنند.

IIN اولین بار به طور آزمایشی در سال ۲۰۱۷ راه اندازی تا پرداخت‌ هایی که شامل خطا هستند و یا به دلایل مشکلات انطباقی به تاخیر افتاده‌اند، مشکلاتی که می‌ توانند هفته‌ ها طول بکشند تا چندین بانک درگیر در زنجیره پرداخت به آن رسیدگی کنند، را به سرعت انجام دهند.

این شبکه بر روی کواروم (Quorum)، شبکه بلاک چین مبتنی بر اتریوم که در سال ۲۰۱۶ توسط این بانک معرفی شد، ساخته شده است. جان هانتر (John Hunter)، رئیس بخش نقل و انتقالات بانکی در جی پی مورگان چیس در بیانیه ای تشریح کرد:

“هدف IIN، همواره ایجاد یک اکوسیستم معنی دار از کاربران بانکی بوده است و همه تمرکز آن بر استفاده از فن آوری های نوظهور مانند بلاک چین بوده تا به نحو بهتری به صنعت پیچیده پرداخت برون مرزی رسیدگی کند.”

پیوستن دویچه بانک آلمان به شبکه جی پی مورگان

همانطور که پیش‌تر گزارش شد، بزرگ ترین بانک آلمان یعنی دویچه بانک نیز در اوایل ماه جاری به IIN پیوست.

گفتنی است، جی پی مورگان اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴۰۰ توافق نامه با بانک ها را هدف قرار داده و اعلام کرده است که بانک های پیشروی دیگری نیز در آینده ای نزدیک به این شبکه خواهند پیوست.

این غول بانکی به غیر از IIN و Quorum به دلیل عرضه‌ی استیبل کوین خود تحت عنوان جی پی ام کوین ( JPMCoin) که در ماه فوریه‌ی سال جاری اعلام شد، مورد توجه صنعت ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.