video thumb

با وجود فشار از جانب قانون‌گذاران، لیبرا در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد!

دیوید مارکوس (David Marcus)، رئیس کالیبرا در فیس بوک اظهار داشت که با وجود خصومت شدید قانون گذاران نسبت به لیبرا، هدف این شرکت برای عملیاتی ساختن این پروژه در سال ۲۰۲۰ همچنان پابرجاست.

وی در مصاحبه ای با روزنامه سوئیسی NZZ اظهار داشت که تیم پشتیبان لیبرا، تمامی نگرانی‌های موجود را برطرف کرده و فضایی مناسب از لحاظ قانونی را ایجاد نماید.
مارکوس در صحبت‌های خود به نگرانی‌ های قانون‌ گذاران نسبت به تهدیدهای احتمالی ارز دیجیتال غول رسانه های اجتماعی که می تواند سیاست پولی بانک‌ های مرکزی را مختل کرده و سیستم اقتصاد جهانی را بی ثبات کند، نیز اشاره کرد.

“لیبرا، بیشتر از آنکه با مشکلات قانون گذاری روبرو شود، با مشکلات پذیرش روبرو خواهد شد”

ظاهراً این نگرانی ‌ها به دلیل استفاده بالقوه ۲٫۷ میلیارد کاربر فیس ‌بوک، واتس اپ، پیام رسان فیس ‌بوک و اینستاگرام بیشتر شده است.

با این وجود، مارکوس در خصوص تهدیدهای احتمالی از جانب فیس ‌بوک و لیبرا در خصوص سیاست‌ های پولی و مالی استدلال کرد:

هر لیبرا به صورت یک به یک، دارای پشتوانه پول رایج خواهد بود و هیچ پول جدیدی ایجاد نمی ‌شود. هیچ تهدیدی درباره سود و درآمد وجود ندارد. از همین رو ذخایر لیبرا نمی‌ تواند سیاست پولی را مختل کند. در هر صورت، بعید است که در آینده کاربران برای پرداخت هزینه‌ی قهوه خود از لیبرا استفاده کنند؛ درعوض، استفاده از لیبرا تنها در بخش‌ هایی مثل پرداخت‌ های بین ‌المللی و پرداخت ‌های خرد صورت می‌ گیرد که استفاده از آن مزایایی به همراه دارد.

این مدیراجرایی در ادامه پیش ‌بینی کرد که این ارز دیجیتال بیشتر از آنکه با مشکلات قانون گذاری روبرو شود، با مشکلات پذیرش روبرو خواهد شد. وی ضمن اشاره به این حقیقت که افراد برای استفاده از لیبرا و استفاده‌های خود از آن باید تحقیق کنند، اضافه کرد که احتمالا شبکه در ابتدای فعالیت خود با مشکلاتی رو به رو می ‌شود، چرا که مشترکان خدمات لیبرا با روندهای احراز هویت سخت‌ گیرانه‌ای مواجه خواهند شد.

فیس بوک به داده های کالیبرا دسترسی نخواهد داشت

با توجه به اختلاف نظرهای مهمی که در سال های اخیر در مورد فیس بوک و عدم استفاده از داده های کاربران وجود دارد، NZZ با توجه به رویکرد این پروژه برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، از مارکوس سوالاتی پرسید.

وی در پاسخ ادعا کرد که فیس بوک قادر به دستیابی به داده های کالیبره نخواهد بود و تأکید کرد که داده های این شبکه اجتماعی و اطلاعات مربوط به شبکه پرداخت های لیبرا کاملاً مجزا خواهند بود.

همانطور که پیش تر نیز گزارش شد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک هفته گذشته را در واشنگتن D.C به سر می‌ برده تا در سلسله جلساتی با سیاست گذاران به بحث در مورد مسائل قانون گذاری مانند حریم خصوصی، رقابت و رسیدگی به محتوای سیاسی بپردازد.

گزارش شده که در هنگام صرف شام با سناتورها زاکربرگ به سوالی در خصوص قصد فیس ‌بوک برای عرضه اولیه لیبرا در ایالات ‌متحده یا خارج از آن پاسخ داده است.

سناتور جاش هاولی (Josh Hawley)، طی پستی در توییتر خود به تشریح ملاقاتی جداگانه با زاکربرگ پرداخت و مدعی شد که مدیرعامل شرکت فیس بوک با به خدمت گرفتن یک شرکت حسابرس مستقل و ثالث در خصوص مسائل سانسور مخالفت کرده و همچنین احتمال فروش اینستاگرام و واتس اپ از جانب فیس ‌بوک را نیز رد کرده است.