video thumb

معیارهایی مبنی بر صعودی بودن قیمت بیت کوین

بسیاری از تحلیلگران در طول تمام سال هایی که از پیدایش بیت کوین می گذرد، در اظهار نظرهای خود بیت کوین و قیمت آن را حباب می دانستند. با این حال بیت کوین همچنان پابرجاست و به نظر نمی رسد که به این زودی ها قصد نابودی داشته باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که بیت کوین یک سرمایه گذاری محکم بوده و همچنان نیز هست.

قیمت بیت کوین حباب ندارد

قیمت بیت کوین از زمان راه اندازی اش در سال ۲۰۰۹، همواره رو به افزایش بوده است. باید عنوان کرد که اغلب حباب های ایجاد شده در بازارهای اقتصادی تنها چند سال به طول انجامیده اند، در حالی که بیت کوین اکنون بیش از یک دهه است که در حال پیشرفت می باشد و نه تنها قیمتش افزایش یافته، بلکه حجم معاملات روزانه اش نیز به همان اندازه از لحاظ نمایی رشد داشته است.

علاوه بر این، بیت کوین یکی از امن ترین دارایی ها برای سرمایه گذاری در طی ده سال گذشته بوده است. اگر شما به طور هفتگی بیت کوین خریداری کرده باشید، در کمتر از یک سال هزینه آن را دوباره دریافت خواهید کرد.

سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری، اساسا دنیای اقتصادی و مالی را تغییر داده است. پیش از این، سرمایه گذاری کاری بود که فقط سرمایه داران دارای مجوز می توانستند آن را انجام دهند و افراد عادی قادر به ورود به فناوری های نوین، پیشرفت و کسب درآمد نبودند. بیت کوین زمین بازی را هموار کرده و به هرکسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، این امکان را می دهد تا بتواند سودهای بزرگی را کسب کند.

بیت کوین در برابر جهان

همچنین گفتنی است که خرید بیت کوین نسبت به سهام بسیاری از فناوری های اصلی در سال های گذشته عملکرد بهتری داشته است. از نظر میزان بازده سرمایه گذاری، بیت کوین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۴۰ برابر شده که بسیار بهتر از سرمایه گذاری در سهام فناوری ها از سال ۲۰۰۹ تاکنون بوده است.

هنگام مقایسه بیت کوین با ارزهای جهانی، بیت کوین از نظر ارزش بازار در رتبه ۲۵ ام جهان قرار دارد. این مسئله باعث شد که بیت کوین بالاتر از ارزهایی مثل پزو کلمبیا و دلار نیوزلند قرار گیرد.

بسیاری از مردم می گویند بیت کوین مرده است، زیرا نیمی از ارزش خود را طی یک سال و نیم گذشته از دست داده است. با این حال، اینطور نیز می توان گفت که ارزش بیت کوین در سه سال گذشته بیش از ده برابر شده است. به طور کلی می توان گفت در کوتاه مدت قیمت بیت کوین بی ثبات خواهد بود. اما یک چیز را می توان مطمئن بود وآن این است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پابرجا خواهند بود و به این زودی ها از بین نخواهند رفت.