video thumb

کاترین راو خواستار بازگشت سرمایه گذاران از ارزهای دیجیتال به سمت طلا شد

«کاترین راو»، مدیر عامل شرکت Barrick Gold که از بزرگترین شرکت های فعال در صنعت استخراج طلا در آمریکای شمالی محسوب می شود، طی سخنانی گفت که به اعتقاد وی، ارزهای دیجیتال توانایی رقابت با طلا در بازارهای جهانی را نخواهند داشت.
وی که این سخنان را در گفتگوی اخیر خود با نشریه فورچیون مطرح می کرد، گفت: ماهیت ملموس طلا چیزی است که جایگاهی ویژه برای آن ایجاد کرده است. بنابراین، (طلا) همیشه ارزش خود را دارد، هرچند در خصوص قیمت چیزی نمیدانم، ولی آنچه مسلم است، ارزش آن هیچگاه به صفر نخواهد رسید. در حالیکه ارزهای دیجیتال می توانند ارزشی معادل صفر داشته باشند. این تفاوت جدی میان این دو است.
به گفته راو، با توجه به کاربرد بسیار زیاد طلا در صنایع مختلف، از جواهر سازی گرفته تا قطعات الکترونیک، این ضمانت وجود دارد که این فلز همیشه ارزش خود را حفظ خواهد کرد.
وی همچنین در ادامه اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاران جوان رده ۲۰ الی ۴۰ سال، بار دیگر به سمت بازار طلا روی آورده و این فلز گرابها را به عنوان سرمایه ای ترجیحی در برابر ارزهای دیجیتال ببینند.
راو در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که بازارهای دو کشور هند و چین و همچنین بانک های مرکزی و موسسات مالی و اعتباری، بزرگترین مشتریان ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند.
به گفته وی، این ذهنیت اشتباه در جوانان ایجاد شده که تنها افراد قدیمی و مسن به دلیل ترس از بازار و نوسانات آن، اقدام به خرید و  فروش طلا و سرمایه گذاری بر روی این فلز گرانبها می کنند.