video thumb

استفاده از بلاک چین برای اعتبار سنجی مدارک دانشگاهی در سوئیس

دانشگاه سنت گالن سوئیس از تصمیم خود برای به کارگیری تکنولوژی بلاک چین در راستای مبارزه با مدارک علمی تقلبی که گفته می شود به یکی از بزرگترین معضلات پیش روی دانشگاه های جهان طی سال های اخیر تبدیل شده، خبر داد.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شبکه خبری سی ان ان، دانشگاه سنت گالن اعلام کرده که تمامی مدارک صادر شده از سوی این دانشگاه، تا سالها قبل قابل پیگیری بوده و می توان صحت آنها را از طریق تکنولوژی بلاک چین مورد ارزیابی قرار داد.
هارولد راتر، مدیر آموزشی دانشگاه مذکر با انتشار پیامی در وب سایت دانشگاه در همین خصوص نوشت: به نظرم اعتبار سنجی مدارک دانشگاهی ضروری بوده و می توان با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، به سادگی این مدارک را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاعات مربوط به آنها را انتقال داد.
گفته می شود دانشگاه سنت گالن در نظر دارد برای انجام این پروژه، از استارت آپ سوئیسی مبتنی بر بلاک چین BlockFactory و راهکارهای موثر این بلاک چین برای ارزیابی صحت مدارک تحصیلی استفاده نماید.
لازم به ذکر است اپلیکیشن بلاک چینی مذکور از بلاک چین اتریوم بهره برده و قابلیت های زیادی همچون اعتبار سنجی مدارک و اسناد را دارد. همچنین دو کشور کانادا و مالزی نیز طی چند روز گذشته از تصمیم خود برای استفاده از بلاک چین در اعتبار سنجی مدارک دانشگاهی خبر داده اند.