video thumb

SIX Swiss، راه اندازی پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال خود رابه تعویق انداخت!

بورس اوراق بهادار سوئیس یه نام سیکس سوئیس (SIX Swiss) راه اندازی پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال خود را که صرافی دیجیتال سوئیس (Swiss Digital Exchange یا SDX) نام دارد و قرار است که به طور کامل قانون گذاری شود، به تعویق انداخت.

طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده، SIX نمونه اولیه صرافی ارز دیجیتال خود و سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی (CSD) را راه اندازی کرده است. و راه اندازی کامل آن برای یک چهارم پایانی سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده است. این در این اطلاعیه آمده است:

“هدف از عرضه‌ی نمونه اولیه این پلتفرم، نشان دادن آینده بازارهای مالی به جامعه و به دست آوردن بازخورد و همچنین نشان دادن این است که یک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (CSD) توزیع شده مبتنی بر دفتر کل توزیع شده می تواند با یک مدل بورس اوراق بهادار مرکزی ادغام شود تا شرایط بازار را برای همه مردم به صورت عادلانه تضمین کند.”

مسائل حقوقی و قانونی

همانطور که رویترز گزارش داد، یکی از سخنگویان SIX عنوان کرده که راه اندازی کامل SDX به دلیل مسائل حقونی و قانونی به پایان سال ۲۰۲۰ موکول شده است. بنا بر گزارش ها، این صرافی همچنان در حال مذاکره با بانک های شریک خود برای ارائه‌ی خدماتی است که قرار است از طریق این پلتفرم عرضه شود. این سخنگو در ادامه عنوان کرد:

“نسخه های آتی قابلیت های بیشتری را به همراه خواهند داشت و در یک چهارم ابتدای سال ۲۰۲۰ ارائه خواهند داد و همچنین انتظار می رود که راه اندازی کامل این پلتفرم در اواخر سال ۲۰۲۰ رخ دهد.”

برنامه های اولیه SDX

در ابتدا، SDX در ماه جولای سال گذشته راه اندازی شد و برنامه ریزی های صورت گرفته برای عرضه‌ی‌ این پلتفرم در اواسط سال ۲۰۱۹ بود. در آن زمان، در یک خبرگزاری آمده بود که SDX قصد دارد تا به یک پلتفرم معاملاتی کاملا یکپارچه و زیرساخت هایی برای تسویه حساب و نگهداری دارایی های دیجیتال تبدیل شود که ادعا می شود، این پلتفرم اولین پلتفرمی خواهد بود که قرار است، چنین قابلیت هایی را ارائه دهد.

SIX قبلاً قصد داشت تا از پلتفرم بلاک چینی consortium R3’s Corda برای SDX استفاده کند. این شرکت در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، اعلام کرد که این یک بلاک چین آزمایشی برای SDX خواهد بود و از این فناوری برای توکنیزه کردن سهام، اوراق قرضه و احتمالاً وجوه مبادلاتی صرافی استفاده خواهد کرد.

برنامه هایی برای عرضه‌ی یک توکن دیجیتال و استیبل کوین

SIX در ماه مه سال جاری عنوان کرد که به دنبال عرضه‌ی یک توکن دیجیتال به عنوان بخشی از برنامه‌ی راه اندازیSDX است. توماس زیب (Thomas Zeeb)، رئیس SIX در این خصوص عنوان کرد:

“در نهایت ما می خواهیم که بتوانیم اوراق بهادار موجود، سهام، درآمد ثابت و صندوق ها را توکنیزه کنیم. شاید این توکن سرانجام روزی جایگزین سهم شود.”

همچنین گفتنی است که اخیرا، SIX از بانک مرکزی سوئیس خواسته تا یک استیبل کوین صادر کند که از آن برای تسویه حساب پرداخت های SDX استفاده خواهد شد.