سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تشکیل شورای مستقل رتبه‌بندی توسط صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در ایالات‌متحده!

کوین بیس (Coinbase)، سرکل (Circle)، کراکن (Kraken) به همراه سایر صرافی‌ های بزرگ و پلتفرم‌ های نگه‌داری ارزهای دیجیتال در ایالات ‌متحده، یک پلتفرم مستقل رتبه بندی برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده ‌اند.

میکر و پولیمث (Polymath) بیشترین شباهت را به اوراق بهادار دارند

بنا بر این گزارش، این نهاد با نام شورای رتبه بندی ارزهای دیجیتال (CRC)، ارزهای دیجیتال را ارزیابی می کند تا ببیند که کدامیک از آنها به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می شوند و کدام یک اوراق بهادار محسوب نمی شود.

بر اساس اولین گزارش شورا، میکر (MKR) و پولیمث ( POLY)، از میان ۲۰ مورد بررسی شده، بالاترین نمره را در خصوص شباهت‌شان به اوراق بهادار کسب کردند. هر دوی این توکن‌ ها نمره ۴٫۵ از ۵ را به دست آوردند.

در همین خصوص اودی ورتایمر (Udi Wertheimer)، از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نوشت:

کوین بیس، کراکن، پولونیکس، بیترکس و بقیه، توکن‌ ها را بر اساس شباهت‌شان به اوراق بهادار درجه‌ بندی می‌ کنند. ۵ بالاترین نمره است.

شبیه ‌ترین توکن به اوراق بهادار؟ توکن میکر (MKR )؟ چه کسی تصور می کرد، سهام‌ داران میکر در موضوعات مختلف رای ‌گیری می ‌کنند که واقعا شبیه اوراق بهادار است!

پروسه‌ی شناخت مشتری (KYC) را چه زمانی اجرا می‌ کنید؟

بر اساس یادداشت های ارائه شده توسط CRC ، نمره ۱ یعنی دارایی کمترین شباهت را به اوراق بهادار دارد، در حالی که نمره ۵ بدین معنی است که توکن شباهت های زیادی با اوراق بهادار دارد.

این شورا در خصوص میکر خاطرنشان کرد:

استفاده از زبانی مانند اوراق بهادار.

بازاریابی توکن‌ها، فرصتی را برای کسب سود پیشنهاد می دهد.

برخورداری از قابلیت سوزاندن.

در خصوص POLY، شورای سنجش (CRC) از کاربرد محدود و ماهیت متمرکز آن به‌عنوان دلایلی عنوان می ‌کند که باعث شبیه شدن این توکن به توکن‌ های اوراق بهادار می ‌شود.

ریپل (XRP) نیز که بحث های زیادی در مور اوراق بهادار بودن و یا اینکه توکن امنیتی بودنش وجود دارد، توانسته نمره ۴ را از شورای سنجش ارزهای دیجیتال دریافت کند. استفاده از زبانی مانند اوراق بهادار و بازاریابی توکن ‌ها از جمله دلایل این نمره اعلام شده است.

بیت کوین کمترین شباهت را به اوراق بهادار دارد

در انتهای دیگر این طیف، بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، دای (DAI) و مونرو (XMR) قرار دارند که همگی در رتبه بندی CRC نمره ۱ را کسب نمودند.

شورای سنجش ارزهای دیجیتال از پیش فروخته نشدن توکن‌ ها با وعده رسیدن به سود را به‌عنوان دلیل اصلی شبیه نبودن آنها به اوراق بهادار اعلام کرده است.

این شورا همچنین به ماهیت غیرمتمرکز پروژه ها و همچنین کاربرد ملموس آنها اشاره کرد.

گفتنی است که در سال ۲۰۱۸، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بیت کوین و و ارزهای دیجیتال مشابه را به عنوان غیر اوراق بهادار طبقه بندی کرد.

رتبه بندی CRC به عنوان یک راهنما در خصوص تعییت فهرست توکن ها

پس از اعلام رسمی آغاز به کار شورای سنجش که روز دوشنبه انجام شد، کوین بیس اعلام کرد که این اقدام بخشی از تلاش ها برای ساده سازی طبقه بندی توکن ‌های ارز دیجیتال است.

طبق این اطلاعیه، رتبه بندی صورت گرفته توسط این شورا در نتیجه تجزیه و تحلیل مستقل بر روی توکن های مختلف ارزهای دیجیتال می باشد. در بخشی از بیانیه کوین بیس آمده است:

نتیجه‌ی این تحلیل، نمره ای است که به اعضای شورا امکان بررسی جزء به جزء بسیاری از توکن ‌ها را می ‌دهد. اعضا در نهایت می‌ توانند با استفاده از این بررسی‌ ها، تصمیمات تجاری و مستقل خود را در مورد حمایت یا پشتیبانی از یک دارایی بگیرند.

با وجود سخت ‌گیری‌ های بسیار زیادی که از سوی نهادهای قانون ‌گذار نسبت به صرافی های مستقر در آمریکا اتخاذ می شود، ممکن است شورای سنجش ارزهای دیجیتال بتواند به یک راهنما در خصوص تعییت فهرست توکن ها تبدیل شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location